A nyugat-európai terjeszkedés mellett komoly potenciált látnak a kelet-európai régióban is, ahol Budapest után még az idén öt üzletet terveznek nyitni – közölte Horváth Bence, a Cadenzza Közép- és Kelet-Európáért felelős kereskedelmi vezetője. A cég 2020-ra piacvezető szerepet szeretne betölteni a multibrand – több márkát kínáló – divatékszerek piacán.
A Swarovski cégcsoport 2012-ben hozta létre a prémiumdivatékszer-szegmens egyik első multibrand szereplőjét, a Cadenzzát.
A cég közleménye szerint a globális divatékszerpiac éves szinten öt százalékot meghaladóan nő, jelenleg 26 milliárd eurót tesz ki. A teljes, több szegmensből álló, a hagyományos ékszereket is tartalmazó piac idei világszintű forgalmát 150-180 milliárd euróra becsülik, itt az éves növekedési mutató hét százalék 2011–2016 között, ebből a divat- és ezüst ékszerek volumene várhatóan 35–42 milliárd euró lesz. Ezen belül 21–28 millió eurót realizál majd a 20–1200 euróba kerülő ékszerek piaca, amelyből a Cadenzza egyszázalékos részesedésre számít – írják.
A Cadenzza az Egyesült Királyságban, Kínában, Németországban és Ausztriában van jelen, valamint partnerüzletei vannak a világ több pontján. Európában a magyarországi üzlettel együtt 41 helyen van jelen.
A harmincezer munkavállalót foglalkoztató osztrák Swarovski-csoport 2014-es árbevétele 3,05 milliárd euró volt a vállalat tájékoztatása szerint.