Mégis javítanak a beázó metrómegállón

Ha a felszínen száraz az idő, akkor is beázhat az alagút – tudtuk meg a BKV sajtóosztályától.

Földi Bence
2016. 09. 01. 15:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Emlékezhetnek, hosszabb cikket szenteltünk egy metróállomás-beázásnak még július végén. Újpest-Központ induló peronjának végén a nyár első felében hatalmas tócsákat lehetett látni, amelyekbe a víz a lámpákon keresztül csöpögött az utasok lába elé-alá.

Akkor az üzemeltető azt válaszolta az MNO-nak, hogy „a megváltozott időjárási viszonyok által okozott szélsőséges csapadékmennyiség” okozta a beázást, ráadásul „a vízhozam rendkívül rapszodikus eloszlásban jelentkezik”. Persze szerintük a lámpából csöpögő víz nem veszélyes, de a csúszásveszély miatt gyakran takarítják a tócsákat. Hozzátették: „az M3-as metróvonal jelenlegi állapotának javítása a rövid időn belül bekövetkező felújítás során valósul meg”. Addig azért nem, mert le kéne zárni a peron egy részét.

Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter a múlt csütörtöki Kormányinfón bejelentette: egyelőre nem írták ki a közbeszerzést, így idén már biztosan nem kezdődik el az M3-as vonal felújítása. Éppen ezért – az őszi esős időszakra tekintettel – ismét feltettük a kérdést a BKV-nak, hogy tervezik-e az újpesti áldatlan állapotok felszámolását.

„Éjszakai üzemszünetben, valamint nap közben is megpróbáljuk – lehetőségeink szerint – feltárni és elhárítani a jelentkező hibákat”

– közölte szerdai válaszában a BKV sajtóosztálya. Hozzátették: a felújítás elhúzódása ellenére is igyekeznek mindent megtenni azért, hogy a közlekedés folyamatos lehessen.

Arra a kérdésünkre, hogy mégis miért nem lehetett tapasztalni tócsákat nyár közepén, esős időben a peronon – amelyet egy időre aztán mégis elzártak az utasok elől –, is választ adott a BKV.

„Metró tekintetében a beázások speciális okokból is bekövetkezhetnek, melynek következtében a felszíntől elzárt üregekben összegyűlő víz leszivárogva a felszínen már száraz időben okoz beázást az állomás területén” – írták. Viszont annak örültek, hogy észleltük a „pozitív változást” – azaz hogy nem ázott be esőben a peron.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.