Emlékezhetnek, hosszabb cikket szenteltünk egy metróállomás-beázásnak még július végén. Újpest-Központ induló peronjának végén a nyár első felében hatalmas tócsákat lehetett látni, amelyekbe a víz a lámpákon keresztül csöpögött az utasok lába elé-alá.
Akkor az üzemeltető azt válaszolta az MNO-nak, hogy „a megváltozott időjárási viszonyok által okozott szélsőséges csapadékmennyiség” okozta a beázást, ráadásul „a vízhozam rendkívül rapszodikus eloszlásban jelentkezik”. Persze szerintük a lámpából csöpögő víz nem veszélyes, de a csúszásveszély miatt gyakran takarítják a tócsákat. Hozzátették: „az M3-as metróvonal jelenlegi állapotának javítása a rövid időn belül bekövetkező felújítás során valósul meg”. Addig azért nem, mert le kéne zárni a peron egy részét.
Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter a múlt csütörtöki Kormányinfón bejelentette: egyelőre nem írták ki a közbeszerzést, így idén már biztosan nem kezdődik el az M3-as vonal felújítása. Éppen ezért – az őszi esős időszakra tekintettel – ismét feltettük a kérdést a BKV-nak, hogy tervezik-e az újpesti áldatlan állapotok felszámolását.
„Éjszakai üzemszünetben, valamint nap közben is megpróbáljuk – lehetőségeink szerint – feltárni és elhárítani a jelentkező hibákat”
– közölte szerdai válaszában a BKV sajtóosztálya. Hozzátették: a felújítás elhúzódása ellenére is igyekeznek mindent megtenni azért, hogy a közlekedés folyamatos lehessen.
Arra a kérdésünkre, hogy mégis miért nem lehetett tapasztalni tócsákat nyár közepén, esős időben a peronon – amelyet egy időre aztán mégis elzártak az utasok elől –, is választ adott a BKV.
„Metró tekintetében a beázások speciális okokból is bekövetkezhetnek, melynek következtében a felszíntől elzárt üregekben összegyűlő víz leszivárogva a felszínen már száraz időben okoz beázást az állomás területén” – írták. Viszont annak örültek, hogy észleltük a „pozitív változást” – azaz hogy nem ázott be esőben a peron.