Már a hivatalos kampánykezdet, vagyis augusztus 13-a előtt mintegy 6 milliárd forintot költött el a kormány a népszavazást megelőző tájékoztató akciókra. A pénz nagy része olyan médiavásárlásokra ment el, melynek nyomán nagy többségében Fidesz közeli médiumokban hirdettek – derül ki azokból a keretszerződésekből, amelyeket a szocialista Harangozó Tamás kérésére adott ki a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda, és amelyek elemeit a képviselő nyilvánosságra hozta. December és február között nettó 1,2 milliárdért szerződtek a Rogán Pasa parki szomszédja, Csetényi Csaba érdekeltségeibe tartozó Network 360 Reklámügynökség Kft.-vel és az Affiliate Network Kft.-vel.
Az idén március és augusztus között pedig ugyancsak ezzel a két céggel kötöttek keretszerződést 3,1 milliárdért „a Miniszterelnöki Kabinetiroda aktuális kormányzati intézkedésekről szóló lakossági tájékoztató kampányaival kapcsolatos feladatok” ellátására, azaz lényegében médiavásárlásokra. Később – és ez már csak a kormánypárti nyilatkozatokból derül ki, mert szerződést nem hoztak róla nyilvánosságra – ez utóbbi összeget 800 millióval megtoldották, azaz összesen nettó 5,1, bruttó több mint 6 milliárd forintot fordítottak az említett időszakban a kampányra.
Rendkívüli testületi ülést tart ma a csepeli képviselő-testület, amelyen az október 2-ai népszavazással foglalkoznak. Ábel Attila és Morovik Attila fideszes képviselők indítványában az szerepel, hogy Csepelen 1475 önkormányzati lakás van, és „uniós kvóta alapján ezek lakóit is az utcára tehetik, helyükre pedig illegális határátlépőket költöztethetnek”. A javaslatbeli szöveg alapján felhatalmaznák Borbély Lénárd polgármestert, hogy minden rendelkezésére álló eszközzel támogassa a helyi választópolgárokat, hogy érvényes és eredményes legyen a népszavazás.
Mindez azonban csak a kampány első szakaszának költsége. Az eddigi kormányzati tájékoztató akciók három, viszonylag jól elkülöníthető szakaszra bonthatók. Nagyjából július közepéig futott az „Üzenjünk Brüsszelnek, hogy ők is megértsék!” szlogen. Ezt akkor a „Tudta?” jelmondatú kampányszakasz váltotta, majd az utóbbi hetekben a „Ne kockáztassuk Magyarország jövőjét!”, illetve a „Ne kockáztassunk” felirat olvasható a kormányzati hirdetéseken. A Miniszterelnöki Kabinetiroda által most közölt adatok kizárólag az első szakaszra vonatkoznak, vagyis az év eleji megjelenések és az „Üzenjünk Brüsszelnek” üzenet került 6 milliárdba. Azt nem tudni, hogy a másik két, részben jelenleg is futó szakaszra mennyi pénz megy el, továbbá arról sincs adat, hogy például a háztartásokba küldött tájékoztató füzetre, a miniszterelnöki levélre, a határon túli magyaroknak küldött anyagokra és egyéb kiadványokra mennyit költöttek.