Hivatalos irat cáfolja az ORÖ elnökét

Birtokunkba jutott dokumentumokból kiderült, hogy az elnök nem mondott igazat.

Horváth Csaba László
2016. 11. 14. 8:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A korábbi hivatali gépjármű rossz műszaki állapota és „közlekedésbiztonsági szempontok” tették szükségessé, hogy az Országos Roma Önkormányzat (ORÖ) elnöke részére egy másik hivatali autót szerezzenek be. Ezt állította lapunknak néhány hete Balogh János, a roma szervezet első embere, aki azóta egy több millió forintos Audi A4 S Line típusú járművel furikázik. Csakhogy a Magyar Nemzet birtokába jutott dokumentumokból kiderült, hogy az elnök nem mondott igazat.

A korábbi – Volkswagen Tiguan típusú – hivatali jármű állapotát ugyanis a Porsche Buda szakszerviz mérte fel október végén, s azt állapította meg, hogy nincs komoly műszaki probléma az autóval. A szakszerviz mindössze 166 ezer forintnyi szerelési költséget számolt fel – az ablaktörlő karok cseréjére –, azonban más elengedhetetlenül szükséges javítást nem állapított meg.

Igaz, a műhely értékelése alapján az autó lendkereke is zajos volt, s annak kicserélését javasolta, ám a dokumentumból úgy tűnik, ez a javítás nem bizonyult nélkülözhetetlennek.

Mindezek alapján még inkább érthetetlen, hogy az adósságok alatt roskadozó önkormányzat miért nem javíttatta meg 166 ezer forintért a korábbi hivatali járművet, s helyette miért volt szükség egy luxus-Audi beszerzésére. Noha az autót lízingeli az ORÖ, a szerződést 72 hónapra kötötték meg, közel százezer forintos havidíj mellett, így csaknem hétmillió forintba kerül majd az adófizetőknek az elnök kényelme.

Ráadásul a roma szervezet több képviselője úgy látja, hogy törvénysértő módon szerezte be az autót a kisebbségi önkormányzat, ugyanis szerintük erről a közgyűlésnek kellett volna döntenie a jogszabályok alapján. Emiatt pedig többen azt fontolgatják, hogy feljelentést tesznek az indokolatlan autóbeszerzés miatt. Akadt olyan politikus, aki szerint a roma szervezet korábbi hivatali járművét át akarják játszani valakinek a szervezetben – erről Vajda László képviselő beszélt lapunknak. Továbbá úgy tudjuk, hogy volt olyan roma képviselő, aki jelezte is vételi szándékát az autóra. Figyelemre méltó, hogy minderről az ORÖ hivatalvezetője is tudott. Cserháti Tiborné arról tájékoztatta az egyik roma politikust, hogy a szervezet pénzügyi bizottságát tájékoztatták a korábbi autó rossz állapotáról, a bizottság pedig azt javasolta, hogy ne vadonatúj kocsit vásároljon a szervezet a régi helyett.

Az, hogy Cserháti részese volt az ügyletnek, azért érdekes, mert a lapunk által ismertetett – nyáron készült – hangfelvételen a hivatalvezető többek közt a szervezet felelőtlen és pazarló működéséről beszélt. Mint mondta, ilyen gazdálkodás mellett nem lehet működtetni az ORÖ-t. Majd tételesen felsorolta, hogy a szervezet miként költött el több mint félmilliárd forintot fél év alatt, noha az éves teljes bevétele nem haladja meg az ötszázmillió forintot. – Jelenleg két fillér sincs az ORÖ-ben – közölte Cserháti. Pedig a kisebbségi szervezetnek már csak alig néhány hónapja van arra, hogy az Emberi Erőforrások Minisztériuma felé fennálló csaknem 1,6 milliárd forintos tartozását kiegyenlítse, amit a Farkas Flórián miniszterelnöki biztos nevével fémjelzett Híd a munka világába program után kell visszafizetni.

A hivatalvezető egyébként az ORÖ szakmai bizottsága előtt arra is rámutatott, hogy képtelenség működtetni az Országos Roma Önkormányzatot, ugyanis a szervezet alkalmazottai között nincsenek szakmailag alkalmas munkatársak, az álláshelyeket pedig olyan ismerősök, rokonok, barátok töltik be, akiknek a tevékenysége mögött nincs munka.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.