Összesen ötmilliárd forintért népszerűsíthetik a júliusi budapesti vizes világbajnokságot a Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszterrel baráti kapcsolatot ápoló Kuna Tibor cégei. Az már februárban eldőlt, hogy az üzletember Young and Partners Kft. nevű vállalata szervezheti a vb kommunikációjához kapcsolódó rendezvényeket összesen kétmilliárdért, a múlt héten pedig az is kiderült, hogy az általános kommunikációra szánt pénz is a Fidesz-közeli vállalkozónál landolhat.
A Magyar Nemzet számolt be róla, hogy az erre kiírt tender eredményét ugyan még nem hozták nyilvánosságra, de a munka már megkezdődött, és a partnerekkel Kuna másik ügynöksége, a Trinity International Communications Kft. tartja a kapcsolatot. A megbízást a világbajnokság szervezésén dolgozó Bp2017 Nonprofit Kft.-nél megerősítették, ám ekkor a szerződés értékét még nem árulták el. Most ez is kiderült: a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon keresztül megvalósított közbeszerzéseket összesítő hirdetmény alapján hárommilliárd forintot költhet a rendezvény kommunikációjára a Trinity.
A hatalmas büdzsét látva (ez az első negyedéves állami kommunikációs költés nyolcada) elég furcsa, hogy az ügynökség nem kapkodta el a kampány megindítását. Bár a szerződést már február végén megkötötték, áprilisban több, szervezésre rálátó forrásunk is arra panaszkodott, hogy a promóció területén egyelőre lényegében semmi nem történt. A kampány végül látványosan a hónap végén indult meg a vb imázsfilmjének bemutatásával, majd a kormányközeli sajtótermékeket is elárasztották a hirdetés alapján készített kreatívok (reklámtervek). Ez azonban még mindig kevés, főleg úgy, hogy a kései indulás miatt szűk két és fél hónap alatt kellene elkölteni a hárommilliárdot.
Hogy ezt miként kívánják megvalósítani, egyelőre nem egyértelmű. A Bp2017 Kft.-nél a további tervekről mindössze annyit mondtak lapunk kérdésére, hogy ma indul egy vb-t népszerűsítő utazó show, a későbbi elképzelésekre vonatkozó kérdéseinkre azonban lapzártánkig nem érkezett válasz.