Nem sikerült megtudnunk még azt sem, hogy így egy hónappal a világbajnokság rajtja előtt elindult-e már egyáltalán a nemzetközi promóció. Borsa Miklós, a Bp2017 Kft. szóvivője még kedden sem tudott választ adni erre a kérdésünkre. Mint mondta: ezeket a feladatokat a világbajnokság kommunikációjával megbízott Trinity International Communications Kft. koordinálja. A Szijjártó Péter külügy- és Seszták Miklós fejlesztési miniszterrel is jó kapcsolatot ápoló Kuna Tibor ügynöksége azonban nem túl közlékeny a témában. Pedig valamennyi írásban feltett kérdésünk elvileg hozzájuk futott be, a Bp2017-tel kötött megállapodás értelmében ugyanis a szervezőcég sajtókapcsolatait is ők kezelik (egy e-mail-cím közvetlenül hozzájuk van irányítva). Úgy tudjuk, ebből konfliktus is volt a felek között. A Bp2017 Kft. vezetése állítólag nehezményezte, hogy a Trinity saját feladatáról sem ad megfelelő tájékoztatást a sajtónak, de úgy tűnik, az ügyvezetői szinten megfogalmazott kritika sem volt elég ahhoz, hogy az ügynökség részletesebb beszámoljon külföldi terveiről. A Magyar Nemzet ezért megkereste a megnevezett nemzetközi sajtóorgánumokat is, lapzártánkig azonban tőlük sem kaptunk választ az azt firtató kérdésünkre: felvette-e velük valaki a kapcsolatot a vizes világbajnokság promóciója kapcsán.
A nemzetközi kampány azért fontos kérdés, mert egy jól sikerült reklámhadjárat jelentősen megdobhatja a vb-re hazánkba érkező külföldi sportturisták számát. Valódi többletjövedelmet pedig ők generálhatnak az országnak, hiszen a hazai szurkolók költéseihez kapcsolódó adóbevételek egyébként is itthon jelentkeznének. Üzleti szempontból épp ezért az lenne a logikus lépés, ha a Trinity számára biztosított nettó 3 milliárdos keret nagy részét külföldön költenék el, vélik a szakértők.
Egyelőre azonban nem úgy tűnik, hogy ez lenne a cél. Miközben a nemzetközi kampányról annyit sem hajlandók elárulni, hogy jelent-e már meg egyáltalán hirdetés külföldön, itthon azért a kormányközeli sajtó bevonásával elég látványosan zajlik a népszerűsítés. Más kérdés, hogy ennek hatékonyságáról igencsak megoszlanak a vélemények. Szakértők szerint ugyanis erősen kérdéses, fokozható-e azzal a hazai jegyeladás, ha a Lokálba a büszke és erős Magyarországot hirdető anyagok mellé néha „beesik egy egész oldalas Hosszú Katinka is”; szervezők azt állítják, jól fogynak a jegyek.