Alig látható a vizes vb kampánya külföldön

Nem árulja el a szervezőcég és a megbízott ügynökség, elkezdődött-e már a világbajnokság nemzetközi promóciója.

Jandó Zoltán
2017. 06. 13. 18:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem sikerült megtudnunk még azt sem, hogy így egy hónappal a világbajnokság rajtja előtt elindult-e már egyáltalán a nemzetközi promóció. Borsa Miklós, a Bp2017 Kft. szóvivője még kedden sem tudott választ adni erre a kérdésünkre. Mint mondta: ezeket a feladatokat a világbajnokság kommunikációjával megbízott Trinity International Communications Kft. koordinálja. A Szijjártó Péter külügy- és Seszták Miklós fejlesztési miniszterrel is jó kapcsolatot ápoló Kuna Tibor ügynöksége azonban nem túl közlékeny a témában. Pedig valamennyi írásban feltett kérdésünk elvileg hozzájuk futott be, a Bp2017-tel kötött megállapodás értelmében ugyanis a szervezőcég sajtókapcsolatait is ők kezelik (egy e-mail-cím közvetlenül hozzájuk van irányítva). Úgy tudjuk, ebből konfliktus is volt a felek között. A Bp2017 Kft. vezetése állítólag nehezményezte, hogy a Trinity saját feladatáról sem ad megfelelő tájékoztatást a sajtónak, de úgy tűnik, az ügyvezetői szinten megfogalmazott kritika sem volt elég ahhoz, hogy az ügynökség részletesebb beszámoljon külföldi terveiről. A Magyar Nemzet ezért megkereste a megnevezett nemzetközi sajtóorgánumokat is, lapzártánkig azonban tőlük sem kaptunk választ az azt firtató kérdésünkre: felvette-e velük valaki a kapcsolatot a vizes világbajnokság promóciója kapcsán.

A nemzetközi kampány azért fontos kérdés, mert egy jól sikerült reklámhadjárat jelentősen megdobhatja a vb-re hazánkba érkező külföldi sportturisták számát. Valódi többletjövedelmet pedig ők generálhatnak az országnak, hiszen a hazai szurkolók költéseihez kapcsolódó adóbevételek egyébként is itthon jelentkeznének. Üzleti szempontból épp ezért az lenne a logikus lépés, ha a Trinity számára biztosított nettó 3 milliárdos keret nagy részét külföldön költenék el, vélik a szakértők.

Egyelőre azonban nem úgy tűnik, hogy ez lenne a cél. Miközben a nemzetközi kampányról annyit sem hajlandók elárulni, hogy jelent-e már meg egyáltalán hirdetés külföldön, itthon azért a kormányközeli sajtó bevonásával elég látványosan zajlik a népszerűsítés. Más kérdés, hogy ennek hatékonyságáról igencsak megoszlanak a vélemények. Szakértők szerint ugyanis erősen kérdéses, fokozható-e azzal a hazai jegyeladás, ha a Lokálba a büszke és erős Magyarországot hirdető anyagok mellé néha „beesik egy egész oldalas Hosszú Katinka is”; szervezők azt állítják, jól fogynak a jegyek.

Arról nem is beszélve, hogy ha a Trinity csak itthon szeretné elkölteni a 3 milliárdot, eléggé bele kell húznia az ügynökségnek. Bár a Miniszterelnöki Kabinetiroda épp a nemzeti konzultációhoz kötődő kampányával bizonyította, hogy egy hónap alatt akár többet is el lehet szórni, mint a vizes vébé teljes kerete (az Átlátszó.hu megírta, csak áprilisban 4,2 milliárdot fordítottak Brüsszel megállítására), az azért látványosan aktívabb kommunikáció volt. Elég csak azt megemlíteni, hogy miközben az elmúlt hónapokban elborították az országot a kék plakátok, addig az világbajnokság hirdetéseivel közterületen nem igazán lehet találkozni. Hallottunk olyan véleményt, miszerint ennek az az oka, hogy az óriásplakátok használatát a vizes vb kampányában egyszerűen letiltották, mivel – a nemzeti konzultációs hirdetések mellett – ahhoz már a Simicska Lajos érdekeltségébe (lapunkkal azonos tulajdonosi körhöz) tartozó Publimont Kft.-t is be kellene vonni. Ezt a szervezőcégnél lapunknak ugyanakkor cáfolták.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.