Eredménytelenül zárult csütörtökön Orbán Viktor miniszterelnök és Tarlós István főpolgármester találkozója a 3-as metró – mint a Magyar Nemzet megírta, egyre veszélyesebb – infrastruktúrájának felújítása ügyében, értesült lapunk. Az egyeztetést, úgy tűnik, a legnagyobb titokban szervezték, ám információink szerint feleslegesen, mert a kormány által korábban 137,5 milliárd forintos kerettel elfogadott uniós fejlesztés 37,1 milliárdos többletköltsége kérdésében egyelőre hajthatatlan a kormányfő is. Egyetlenegy lehetősége maradt még a kormánypárti főpolgármesternek a „sajátjainál” kiharcolni a szükséges forrásokat: ha elmegy június 7-én, azaz jövő szerdán a kormányülésre, s ott személyesen győzi meg a kabinetet, különösen annak Budapesttel kifejezetten ellenséges tagjait. Utóbbiak közé sorolják többek között Seszták Miklós nemzeti fejlesztési minisztert vagy éppen Lázár János Miniszterelnökséget vezető minisztert.
Utóbbi a csütörtöki kormányinfón meglehetősen gúnyosan reagált Tarlós István kérésére, hogy a közbeszerzési pályázatokra érkezett, 27 százalékkal magasabb ajánlatok és a jelenlegi felújítási keret különbözetét állja a kormány, hiszen a terhet a főváros feszített költségvetése nem bírná el. A 2010 utáni időszak egyik legsúlyosabb problémájáról szintén a Magyar Nemzet számolt be. – Tarlós István főpolgármestert meghívtuk a jövő heti kormányülésre, s bár a kormány mindig támogatja Budapest fejlesztéseit, most a városnak kell megmondania, hogy mi legyen. Lázár János szerint ugyanis a 137,5 milliárd forintos keret számait a főváros adta meg, ők kérték, hogy ekkora legyen a beruházás, a kormány pedig elment Brüsszelbe, és 100 százalékos támogatást kért a főváros számára. Megkötöttük 2016-ban a támogatási szerződést, a fejlesztés lebonyolítása ezután már nem a kormány, hanem a főváros feladata – magyarázta Lázár János, aki szerint a projekt 100 százalékánál pont a brüsszeli előírások miatt nem tudnak több forrást biztosítani.
Csakhogy
ennek éppen az ellenkezőjét mondta korábban háromszor is