Alstom metró motorkocsik alkatrészeire írt ki pályázatot a BKV, három magyar cég pedig sikeres ajánlatot is tett a tenderen – derül ki a Közbeszerzési Értesítő csütörtöki számából.
A sikeresen elnyert pályázatok végösszege megközelíti az egymilliárd forintot, a BKV viszont az összeghez képest meglepően sok alkatrészt és összetett rendszereket keres az Alstom-szerelvényekhez: automata vonatvezérlő elektronikát, ajtókat, forgóvázat és utastér elemeket szeretnének a motorkocsikhoz, adott esetben pedig több száz vagy éppen több ezer új alkatrészt akarnak beszerezni.
Fedélzeti berendezésből például 104 darabot kér a BKV, kábelekből és csatlakozókból 235 darab kellene, kocsiszekrény és forgóváz-alkatrészekből pedig két év alatt 2347 darabot rendelnének – miközben vonókészülékből és a hozzájuk tartozó elemekből 817 darabot szereznek be.
A tenderek eddigi befutói a Movill alkatrészgyártó cég, a ráckevei és a BKV-val korábban is sikeresen együttműködő Goldi-Módi Kft., valamint a Budaker Kft. – ők több száz milliós értékben nyerték meg a pályázat egyes elemeit. A közbeszerzés oroszlánrészére – három, együtt több mint 1,44 milliárdos összegű tételre – azonban még nem érkezett sikeres pályázat.
A Közbeszerzési Értesítőre feltett dokumentumból nem derül ki, hogy milyen típusú, mekkora alkatrészekről van szó, és az sem egyértelmű, hogy meglévő motorkocsikat újítanának fel a tender során, vagy újakat legóznának össze.
Kérdéseinket elküldtük a BKV Zrt.-nek – szerettük volna megtudni, hogy az alkatrészekből meglévő motorkocsikat újítanának fel, vagy éppen újat építenének – összesen hány motorkocsiról van szó, melyik vonalon járnának majd, és mekkora a beruházás összértéke. Ha érkezik válasz, frissítjük cikkünket.
A társaság pénteken válaszolt: mint írták, nem új járműveket építenek, csak a forgalomban lévő 170 motorkocsi esetleges karbantartásához szereznek be alkatrészeket.