Eltűnnek „A nép nem betiltható, de a kormány leváltható” feliratú hirdetések, helyükön a béruniót népszerűsítő kampány indult. A felirat szó szerint: „Bérunió – európai polgári kezdeményezés”. Tőle balra plakáttól függően kétféle szöveg szerepel: „Európával az európai bérekért”, illetve „Mindenki a szülőföldjén boldogulhasson”.
A szlogenek rímelnek a Jobbik béruniós kezdeményezésére, a pártnak azonban hivatalosan nincs köze a kampányhoz. A múltkorihoz hasonlóan társadalmi célú üzenetekről van szó – Puskár Anettnek, a Mahir tanácsadójának tájékoztatása szerint –, amelyek a megrendelő megbízásából kerültek ki a felületekre. Márpedig a hirdetési cégek, így a Mahir alapelvei szerint magánszemélyekről nem adnak ki információt.
A plakáttörvény csupán azt mondja ki, hogy a kormány és a pártok csak listaáron tehetnek közzé óriásplakátokat – ám a jogszabály a civil, illetve a magánkezdeményezésekre nem vonatkozik. Vagyis egy magánszemély akkor is törvényesen rendelhet meg hirdetéseket, ha azok éppen egybecsengenek egy párt fontos témáival, jelen esetben azzal, hogy a Jobbik augusztus 20-i kezdéssel meghirdette az európai béruniót szorgalmazó aláírásgyűjtési kampányát.
Úgy tudjuk, a mostani plakátokból több készül és kerül ki az utak mellé, mint az előző, „A nép nem betiltható” változatból.
Orbán Viktor az ATV.hu forrásai szerint elégedetlen, mert kijátszható a politikai botrányok közepette elfogadott plakáttörvény, azt azonban kormánykörökből tagadták, miszerint már vizsgálják az esetleges módosítást, hogy a maradék kiskapukat is bezárják.
Emlékezetes, a Fidesz a parlamenti kétharmadot kijátszva, nagy vita és botrány közepette fogadta el június 23-án a hírhedt törvényt, megtörve ezzel a Jobbik éppen futó, „Ti dolgoztok. Ők lopnak” szlogenű plakáthadjáratát.