Kikérte a Miniszterelnöki Kabinetirodától az Átlátszó, hogy mekkora összeget és milyen cégeknél költöttek az adófizetők pénzéből az „Állítsuk meg Brüsszelt!” és a „Ne hagyjuk, hogy Soros nevessen a végén!” üzenetű kormányzati reklámkampányokra. Az összesítés szerint az áprilistól a júliusi vizes vb-ig tartó kampány során 7,2 milliárd forintot költöttek.
A portál azt írja, az adatokat csak vaskos költségtérítésért, szinte olvashatatlanná homályosított, optikai karakterfelismerő programmal nem digitalizálható dokumentumok formájában kapták meg. A beszámoló szerint a kabinetiroda a három adatért összesen 61 603 forintos költségtérítést fizettetett ki.
A dokumentumokból azonban a cikk szerint így is kiderült, hogy
Az Átlátszó megjegyzi: meglepő tétel, hogy az ATV nettó 121,29 millió forintért, a Népszava kiadója pedig nettó 100,33 millió forintért reklámozta a nemzeti konzultációt.
Széles Gábor Magyar Hírlapjának 106,7 millió, Bencsik András Demokratájának 74,77 millió, Schmidt Mária Figyelőjének 62 millió, a Pesti Srácoknak pedig 60,84 millió forint jutott a hirdetési keretből. 78,66 millió forintot kapott a reklámokért a Borsot, a Kisalföldet és a Délmagyarországot kiadó Lapcom. A Radio Sales House pedig 65,36 millió forintért intézett rádiós hirdetéseket a kampányban.