Több mint hétmilliárdért reklámozták az első idei nemzeti konzultációt

Mészáros Lőrinc és Tombor András cége is jól járt.

MN
2017. 09. 28. 10:39
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kikérte a Miniszterelnöki Kabinetirodától az Átlátszó, hogy mekkora összeget és milyen cégeknél költöttek az adófizetők pénzéből az „Állítsuk meg Brüsszelt!” és a „Ne hagyjuk, hogy Soros nevessen a végén!” üzenetű kormányzati reklámkampányokra. Az összesítés szerint az áprilistól a júliusi vizes vb-ig tartó kampány során 7,2 milliárd forintot költöttek.

A portál azt írja, az adatokat csak vaskos költségtérítésért, szinte olvashatatlanná homályosított, optikai karakterfelismerő programmal nem digitalizálható dokumentumok formájában kapták meg. A beszámoló szerint a kabinetiroda a három adatért összesen 61 603 forintos költségtérítést fizettetett ki.

A dokumentumokból azonban a cikk szerint így is kiderült, hogy

Az Átlátszó megjegyzi: meglepő tétel, hogy az ATV nettó 121,29 millió forintért, a Népszava kiadója pedig nettó 100,33 millió forintért reklámozta a nemzeti konzultációt. 

Széles Gábor Magyar Hírlapjának 106,7 millió, Bencsik András Demokratájának 74,77 millió, Schmidt Mária Figyelőjének 62 millió, a Pesti Srácoknak pedig 60,84 millió forint jutott a hirdetési keretből. 78,66 millió forintot kapott a reklámokért a Borsot, a Kisalföldet és a Délmagyarországot kiadó Lapcom. A Radio Sales House pedig 65,36 millió forintért intézett rádiós hirdetéseket a kampányban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.