Súlyos incidens Ferihegyen

A Malév GH vontató járművének füstje a Smart Wings gépének fedélzetére került, az utasok körében pánik tört ki. A gép kiürítése közben egy ember súlyosan megsérült.

Bodacz Péter
2018. 03. 23. 8:39
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hazánkban főleg csak filmekből ismert módon, felfújható csúszdákon keresztül kellett kimenteni az utasokat egy hajnalban induló repülőgépről. Az akció során egy ember súlyos fejsérülést szenvedett – értesült lapunk repülőtéri forrásokból.

Információink szerint az egyik utasokkal teli gépet vontatni készültek, ám a vontatást végző gépből származó füst a repülőgép már bekapcsolt hajtóművein keresztül pillanatok alatt az utastérbe jutott, ahol pánik alakult ki (a legtöbb utasszállító repülőgép levegőt nyer a hajtóműből, persze abból a szakaszból, ahol még az üzemanyagot nem fecskendezték be, és ezt a nagy nyomású és meleg levegőt más rendszerekhez, főként a légkondicionálóhoz használja).

Az utasok mentése a hazánkban jobbára csak filmekben látott módon, illetve a felszállás előtti biztonsági bemutatóból ismertetettek szerint kezdődött meg: a vészkijáratokon keresztül, felfújható gumicsúszdákon hagyhatták el a repülőt az utasok. Úgy tudjuk, sajnálatos módon az egyik utas szerencsétlenül járt, és kiesett a csúszdából, őt azonnal kórházba szállították. Információink szerint a sérült egy 39 éves nő, akinek az állapota válságos.

Farkas Attila, a Smartwings járatokat üzemeltető Travel Service vezetője, megkeresésünkre közölte: a probléma abból adódott, hogy a vontató járművet közvetlenül a repülőgép mozgatását megelőzően indították be. Az eszköz motorja hideg volt, ilyenkor pedig - régi, elavult dízelüzemű gépről lévén szó - óriási füst áramlik ki a járműből. Ez a füst került a fedélzetre, aminek hatására pánik tört ki az utasok körében. Azaz nem a repülőgép meghibásodása miatt, hanem ezen körülmény hatására vált szükségessé a gép kiürítése. Mint Farkas Attila fogalmazott, nem vészmentés történt, az utasok élete nem forgott veszélyben. 

Lapunk úgy tudja, a szerencsétlenül járó gép a Smart Wings légitársasághoz tartozik, ám az utasok eredetileg az El Al izraeli légitársaság – pontosabban annak partnere, az Israir – péntek reggeli, Tel-Avivba tartó járatán utaztak volna. Ám a gép meghibásodott, és a Smart Wings adott csererepülőt. A járatot az állami tulajdonban lévő Malév Ground Handling (MGH) szolgálta ki, amely ismert elavult gépparkjáról az évek óta halogatott reorganizáció miatt. Telefonon és szöveges üzenetben is kerestük Herczog Pétert, az MGH vezérigazgatóját, ám eddig nem sikerült elérnünk. Amennyiben a társaság később ad tájékoztatást az ügyben, illetve további információk birtokába jutunk, cikkünket frissítjük.  

Pontosítás: cikkünk megjelenése után nem sokkal felvette a kapcsolatot az MNO-val az El Al magyarországi ügyvezető igazgatója. Váradi János tájékoztatása szerint az El Alnak semmi köze az incidenshez, a szóban forgó járat az Israir 6H716-osa volt. Közlése szerint azt a Travel Service üzemelteti. (Ugyanúgy, mint a cseregépet adó Smart Wingst). „Az El Al nem érintett, semmilyen köze nincs az eseményhez” – hangsúlyozta levelében Váradi János, aki megjegyezte azt is, hogy az El Al szerződött földi kiszolgálója nem a Malév GH, hanem a Celebi.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.