Karácsony Gergely év elején azt ígérte, hogy 100 napon keresztül minden nap ismertet egy konkrét elemet a főpolgármester-jelölti programjából, ám vállalásának nem tette eleget az ellenzéki politikus – olvasható a Magyar Nemzethez tegnap eljuttatott elemzésben. A Médianéző Központ Karácsony Gergely közösségi oldalának, előválasztási vitákon tett kijelentéseinek, televíziós- és rádiós szerepléseinek, valamint nyomtatott- és online sajtótermékeknek adott nyilatkozatainak elemzése után arra a következtetésre jutott, hogy a főpolgármesteri tisztségre pályázó zuglói polgármester nem tett eleget a korábbi ígéretének: a január 10-e óta eltelt 48 napból 22 telt el új, konkrét programpont ismertetése nélkül.
Mindez azt jelenti, hogy a Párbeszéd társelnöke a vizsgált napok közel felén (46 százalékán) nem tartotta be ígéretét.
Ráadásul a vizsgált időszakban azt ellenzéki főpolgármester aspiráns a vállalásainak visszakereshetőségéről sem gondoskodott megfelelően: facebook-oldalán nem mindig számolt be róluk, honlapján pedig egyáltalán nem tüntette fel őket, így a budapesti választópolgárok számára nehezen követhető, hogy a januári ígérete keretében mikor, milyen programpontot ismertetett eddig. Az elemzők úgy látják, hogy Karácsony kampánya az önkormányzati választások előtt 7-8 hónappal kifulladt, mivel már főpolgármester-jelölt jelöltként sem tartja be ígéreteit.
Ez utóbbit igazolja az is, hogy bár korábban azt állította, hogy nem tesz közzé programot, később, január 26-án mégis bemutatta a Budapest Mindenkié című főpolgármester-jelölti programját. Igaz, az ellenzéki jelölt már a bevezetőben jelezte, hogy „ez” a program nem „az” a program”, a 20 oldal terjedelmű, számos részletre kiterjedő, és „Karácsony Gergely főpolgármester-jelölti programja” alcímet viselő dokumentumra nehéz nem kész programként tekinteni.
Összegezve elmondható, hogy nincs kellőképpen megtervezve Karácsony Gergely kampánya, az ellenzéki politikus jól átgondolt stratégia helyett láthatóan inkább rögtönzésekre épít. A Médianéző Központ szerint a fenti példák is mutatják, ez utóbbiak időnként a korábbi ígéretek „elfelejtéséhez” vezetnek, melyek végső soron – a hitelességi problémák és a támadási felületek biztosítása mellett – következetlen és erőtlen kampányt eredményeznek.