A Liget Budapest projekt megvalósításakor mindent megteszünk, hogy a fejlesztésekkel párhuzamosan a Városliget nagy részét a parklátogatók mindvégig használhassák – reagált Gyorgyevics Benedek a Magyar Nemzetnek az ellenzéki sajtóban megjelent kritikákra.
A Magyarország legnagyobb kulturális beruházásának lebonyolításáért felelős Városliget Zrt. vezérigazgatója hangsúlyozta: a kivitelezések szempontjából lehet, hogy egyszerűbb lenne körbekeríteni az egész Városligetet, azonban arra törekszenek, hogy a fejlesztések alatt a 99 hektáros park legalább kétharmada végig nyitva álljon a látogatók előtt. Határozottan cáfolta, hogy bármiféle zajvédő fal épülne a nagy forgalmú határoló utak, a Dózsa György út vagy az Ajtósi Dürer sor felől, illetve kerítésekkel zárnák el a városlakók elől a ligetet.
– A fejlesztés arra a nyitottságra épül, amely mindig is a Városliget sajátja volt. A zajártalmak ellen tájépítészeti és technikai megoldásokkal védekeznek, ez a Dózsa György út felől olyan térplasztikákat jelent, amely rögtön a Városliget szélén megtörik a zajt, az Ajtósi Dürer sornál pedig olyan burkolatokat használnak, ami nagyban csökkenti a forgalom zaját a fejlesztések elkészültével – részletezte a beruházás zajvédelmi megoldásait a vezérigazgató, aki egyben rosszindulatú pletykának minősítette azokat a híreszteléseket is, amelyek szerint a ligetben lakókonténereket telepítenének a külföldi vendégmunkásoknak.
Gyorgyevics Benedek a zöldfelületek aránya és azok nagysága kapcsán a park megújítását ellenzők részéről újraindított számháborúra úgy reagált: a jogszabályoknak megfelelően úgy újítják meg a Városligetet, hogy nagy mértékben növekednek majd a valós zöldfelületek, elsősorban a korábbi felesleges leburkolt területek és túl széles utak megszüntetésével, keresztmetszetük csökkentésével.
– A futókör, a sportpályák burkolata a funkcionalitásnak megfelelően, a parki környezethez igazodva lesz kialakítva – tette hozzá, hangsúlyozva, hogy a projektnek köszönhetően a mostani hatvan százalékról 65 százalékra nő a park zöldfelülete.