Az 1-es villamos vonalának meghosszabbításával az Etele térig létrejött Budapest leghosszabb és jelenleg legkorszerűbb, számos fontos fővárosi csomópontot átszelő villamosvonala, mely a korábbinál is több utasnak tesz lehetővé hatékony eljutási lehetőséget, Kelenföld és Pest között pedig újabb átszállási kapcsolat jön létre – tájékoztatott a Főpolgármesteri Hivatal.
A projekt során meghosszabbították a kétvágányú villamospályát a Hengermalom út–Fehérvári úti ideiglenes végállomástól az Etele úton át az Etele téri végállomásig, ezenkívül két új megállót építettek a Bikás parknál és a Bártfai utcánál. Az 1-es villamos meghosszabbítása az Integrált közlekedésfejlesztési operatív program keretében a fővárosi önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A projekt megvalósítását az Európai Unió a Kohéziós Alapból nyolcmilliárd forinttal támogatja. A beruházás kivitelezési költsége nettó 8,656 milliárd forint.
A beruházással párhuzamosan a füvesített vágányok környezetében megújultak a zöldterületek is. Átépült az Etele út 17–49. előtti tér, illetve az Etele park, ahol új sétányok létesültek, elkészült egy rendezvénytér vízi játékkal, valamint a zöldfelület is megújult. Májusig elültették az összes fát és cserjét, a kerületi fapótlásokat is elvégezték. A XI. kerületi önkormányzat a fővárosi önkormányzat beruházásához szorosan kapcsolódva a Tétényi út környéki és az Etele út északi oldalán lévő parkokat és játszótereket is megújította. A terveknek megfelelően mintegy félezer fát és 11 ezer cserjét telepítettek az 1,7 kilométer hosszú új vonal környezetében.
A Hengermalom út és a Fehérvári út csomópontjában megépült egy föld alá süllyesztett áramátalakító is. A berendezés a középfeszültségű hálózatról képes táplálni az új villamosszakaszt, illetve esetleges üzemkiesések esetén a Fehérvári úti villamos forgalmának energiaellátását is át tudja vállalni, így biztosítva a nagyobb üzemeltetési biztonságot a dél-budai villamoshálózat egészére.