A művészeti iskolákat leszámítva csak heti egy, esetleg két énekóra van az iskolákban, és kevesen csatlakoznak az iskolai kórusokhoz is, miközben bizonyított tény, hogy a zenei nevelés nem pusztán a személyiséget fejleszti jótékonyan, de a kognitív, nyelvi képességeket, a koordinációs képességeket és az emlékezetet is, ami végső soron az olvasást, írást, számolást, logikai gondolkodást is könnyebbé teszi.
Több agykutató, például Freund Tamás vagy Csépe Valéria pszichológus is felhívta már a figyelmet arra, hogy minél több művészeti, zenei foglalkozáson vesznek részt a gyerekek, annál könnyebben sajátítják el a lexikális ismereteket. Freund szerint a művészet adta katarzisélmény révén javul a tanulók felfogó- és befogadóképessége, Csépe pedig arra is rámutatott, hogy a hangszeres játék is kimutatható szerkezeti változásokhoz vezet az agyban. Mindezek miatt időről időre felélénkül a diskurzus arról, hogy több zene szükséges a gyerekeknek iskolai szinten.
A napi éneklés bevezetése 2015-ben, Balog Zoltán minisztersége alatt merült fel először, akkor alakult meg a Mindennapos Éneklés Bizottsága is, amely célul tűzte ki többek között az iskolai énekkarok megerősítését, majd 2017-ben szó volt iskolai hangszerbeszerzésekről, sőt az ének-zene tanárok ösztöndíjazásáról is, aztán elcsendesedett a témáról való párbeszéd. A múlt héten azonban ismét előkerült: az Erkel Színházban megrendezett szakmai konferencia előadói azt firtatták, hogy a megújuló Nemzeti alaptantervben létre tud-e jönni a fakultatív időszaki tárgyak egyikeként valamiféle összművészeti ismereteket oktató-elemző-népszerűsítő óratípus, illetve annak milyen multimédiás és intézményi támogatása volna lehetséges.
A gondolkodáshoz tettek is társultak, például a Magyar Állami Operaház részéről, amelynek főigazgatója, Ókovács Szilveszter azt mondta a Magyar Nemzetnek: Kákay István képzési vezetőjük szerkesztésében példatárat állítottak össze népszerű opera- és balettrészletekből, melyhez minden iskola ingyen juthat hozzá, és amely nagy segítség lehet a mindennapos éneklés színvonalas megszervezésében.