Varga Mihály: Sereghajtókból dobogósok lettünk

2019. 09. 29. 14:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szavazási procedúrát követően Varga Mihály pénzügyminiszter arról beszélt, hogy az elmúlt években két dolgot tudtak visszahelyezni az emberek közbizalmába: a biztonságot és a bizakodást.

- Az elmúlt években bebizonyosodott, hogy a gazdaságpolitika támasza lehet a nemzetpolitikának. Csődben lévő országot vettünk át, ahol ma minden szektor növekszik. Sereghajtókból dobogósok lettünk. Munkát, jövedelmet akarunk az embereknek adni, 53-ról 70 százalékra nőtt a foglalkoztatottság, aki tud és akar, az sok régióban már mind dolgozik – sorolta.

A miniszter szerint egyezségre lehet, s kell jutni a munkavállalókkal és a munkaadókkal a bérek növeléséről.

Példaként felhozta: 2017-2018-ban 8 százalékkal nőttek a reálkeresetek, a bérnövekedést pedig az adócsökkentés is ösztönözte.

- Pénteken Tiszaújvárosban 400 milliárd forintból elindul Magyarország legnagyobb ipari beruházása, amit a kormány 130 millió euróval támogatott, szombaton átadták a II. kerületben a Gyarmati Dezső uszodát, amely a TAO-adókedvezmény nélkül nem valósult volna meg – folytatta.

A tárcavezető szerint három nagy eredmény, hogy 69 százalékra csökkent az államadósság, ezen belül 19 százalékra a devizaadósság, a legeredményesebb befektetés pedig a Magyar Állampapír Plusz lett, amit 2000 milliárd forintért vettek a magyarok.

- Mi ez, ha nem bizalom, mi ez, ha nem bizakodás? – tette fel a kérdést Varga Mihály, aki zárásként még elérendő cél gyanánt a bérek növelését, a bérkülönbségek csökkentését, a bürokrácia visszaszorítását, a költségvetési egyensúly megóvását nevezte meg.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.