Az Európai Bizottság hivatalba lépést értékelte ülésén a kormány – mondta Gulyás Gergely a tegnapi Kormányinfón. A miniszterelnökséget vezető miniszter hozzátette: Várhelyi Olivér bizottsági posztja – bővítés és szomszédságpolitika – eddig a legfajsúlyosabb. Arról is szólt, hogy a magyar biztosjelölt elleni támadások hátterében elsősorban a bevándorláspárti és Soros György által támogatott erők álltak. – A magyar kormány sok kompromisszumot kötött, de a bevándorlás kérdésében nincs megalkuvás – szögezte le a tárcavezető. Gulyás Gergely az uniós gazdaság és életforma megerősítésének szükségességét is hangsúlyozta.
A kormány értékelte a magyar gazdaság helyzetét is. – Biztos, hogy 5 százalék körüli növekedésre lehet számítani, ami az EU-n belül a legjobb adat lehet – mondta. Arra is felhívta a figyelmet, hogy a magyar gazdaság nagy fokú integráltsága miatt az európai negatív hatások kikerülhetetlenek. – A második gazdaságvédelmi akcióterv jövő év első felében bevezetendő intézkedéscsomagja ezt kívánja enyhíteni – tette hozzá.
– Parlamenti gyermeknapot kell tartani, akkor bele lehet ülni különböző székekbe, arra nyitott a kormány – reagált a miniszter arra, hogy megint rendzavarás volt az ellenzék részéről. Jakab Péter (Jobbik) beült a miniszterelnök székébe a szerdai ülésnapon, és a levezető elnök felszólítására sem volt hajlandó visszaülni a helyére. Az országgyűlési törvény és a házszabály szigorítása kapcsán 24 órája tartó parlamenti vitáról azt mondta: az ellenzék obstrukciója ez, mivel a tárgyalt jogszabály változtatása nem drákói, a meglévő szabályok betartatását szolgálják. – Az Egyesült Királyságban akár egy évre is kitilthatják a renitens képviselőt – jegyezte meg.
Gulyás Gergely kérdésre leszögezte: a kormány nem támogatja a fővárosi behajtási-díj, az úgynevezett dugódíj bevezetését, az Demszky Gábor volt főpolgármester hagyatéka, amivel Karácsony Gergely főpolgármesternek kell kezdeni valamit. A dízelautók belvárosból való esetleges kitiltása kapcsán pedig úgy fogalmazott: egymásnak ellentmondó nyilatkozatokat tesz Budapest vezetése, döntsék el, hogy mit akarnak. – Nem látok jelenleg jogi eszközt a dízelautók kitiltására – tette hozzá. A Magyar Nemzet kérdésére azt is elmondta, hogy a főváros részéről a behajtási-díj kapcsán nem keresték meg a kormányt, és a két héttel ezelőtti kormányülésen – amelyen Karácsony Gergely főpolgármester is részt vett – sem került szóba a kérdés.