Telefonos kormányablak-alkalmazás segíti a gyorsabb ügyintézést

Bizalomra épülő, hatékony és gyors közigazgatást szeretne a kormány – mondta a közszolgálatért felelős államtitkár a kormányablakok legújabb mobilapplikációs fejlesztését bemutató sajtótájékoztatóján.

2019. 12. 18. 7:48
null
Előre tervezhetjük, hol érdemes sorszámot kérni Fotó: Kurucz Árpád
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bizalomra épülő, hatékony és gyors közigazgatást szeretne a kormány – mondta a Miniszterelnökség közszolgálatért felelős államtitkára tegnap a kormányablakok legújabb mobilapplikációs fejlesztését bemutató sajtótájékoztatóján. A Kormányablak nevű alkalmazás – amit az Apple Store és a Google Play áruházból is ingyenesen le lehet tölteni – térképen jeleníti meg az ország valamennyi kormányablakát, s tájékoztatja a felhasználót arról, hogy az adott ügytípust mennyi idő alatt tudja elintézni a hozzá közel eső kormányablakban.

– Ebben az időpontban, egy személyi igazolvánnyal kapcsolatos ügyintézést a Kossuth térhez legközelebb az Erzsébet téren tíz perc alatt lehetne elintézni, míg ugyanez a Bakáts téri kormányablakban 24 percbe telne – mutatta be saját mobiltelefonján Tuzson Bence, majd hozzátette: az applikációban szinte minden ügytípust ki lehet választani, gépjármű-ügyintézések esetén a térkép az ország döntő többségében zöld jelzést mutatott, vagyis ezt az ügytípust 15 percen belül el lehet végezni a legtöbb kormányablakban. A leterheltségtől függően az alkalmazás narancssárga, illetve piros színnel jelöli, ha a várakozási idő hosszabb.

Előre tervezhetjük, hol érdemes sorszámot kérni
Fotó: Kurucz Árpád

Az alkalmazáson keresztül ugyanakkor nem látjuk, hogy hányan várakoznak az adott ügyintézésre, csak azt, hogy mennyi időt kell várnunk, hogy sorra kerüljünk. A rendszer azt is figyeli, hogy melyik kormányablakról, milyen ügytípusról van szó, vannak-e foglalt időpontok az adott ügytípusra, hány ügyintéző dolgozik az adott ügytípuson és mennyi az alkalmazott átlagos ügyintézési ideje, majd ennek megfelelően kalkulálja a várakozási időt. A rendszer ráadásul ötpercenként frissíti az adatokat. A mobilapplikációt zömmel saját fejlesztésből valósították meg, mindössze 15 millió forintból.

– A cél, hogy az emberek minél gyorsabban tudják intézni az ügyeiket. Ez az alkalmazás 1.0-s verziója, vagyis lesznek további fejlesztéseik is: jövőre lehetségessé válik, hogy alkalmazáson keresztül rögtön sorszámot is lehessen húzni – avatott be az államtitkár, majd kiegészítette: – A technikai eszközökön túl természetesen jogalkotási eszközökre is szükség van, amely abban segít, hogy hatékony és gyors legyen a közigazgatás, és érvényesítsék azt az elvet, miszerint a közigazgatásnak nem az államot, hanem az állampolgárt kell szolgálnia.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.