Elkezdődött a legnagyobb Magyarországon épült lapátkerekes gőzös, a 2012-ben elsüllyedt Szőke Tisza roncsainak kiemelése csütörtökön reggel Szeged-Tápén.

Kevés napsütésre számíthatunk a hét utolsó napján
Nem hoz fordulatot a vasárnapi időjárás.
Elkezdődött a legnagyobb Magyarországon épült lapátkerekes gőzös, a 2012-ben elsüllyedt Szőke Tisza roncsainak kiemelése csütörtökön reggel Szeged-Tápén.
Heizler Tamás, a kiemelést végző MA-HARD Vízépítő Kft. ügyvezetője közölte: a kiemelést több hónapos előkészítés előzte meg. A roncsot tavaly októberben hozták a felszínre. A hajótest köré vízforgató rendszert telepítettek, hogy a jégréteg ne okozhasson további károkat. A parton földből rámpát építettek, a csigákkal és csaknem két kilométeres kötélzettel folyó kiemeléshez pedig bekötési pontokat alakítottak ki a hajótestben és a szárazföldön.
A 300 tonnásra becsült, erősen megrongálódott hajó egyenletes alátámasztása érdekében 15 felfújható ballont gyártattak. Ezek tíz méter hosszú és másfél méter átmérőjűek, egyenként akár 80 tonna teherbírásúak, és a test alatt gördülve segítik a kiemelést. A hajó várhatóan péntekre kerül a szárazföldre, akkor következik az egész művelet legkritikusabb pontja, amikor a test végét a part fölé magasodó orrhoz emelik majd.
A legnagyobb magyar folyami lapátkerekes gőzhajó 2017 decemberében került a Hajózásért Alapítvány tulajdonába, amelyet kifejezetten a Szőke Tisza megmentésére hozott létre Varga Mihály, a KÉSZ Csoport alapítója és Portás Csaba hajózási szakember.
A Szőke Tisza a Ganz-hajógyár újpesti üzemében készült el 1917-ben, a több mint 77 méteres, kétkéményes gőzös akkor a IV. Károly nevet kapta. A hajó a monarchia felbomlása után a Sas, majd 1930-ban a Szent Imre nevet kapta. A gőzös a második világháború alatt Ausztriába került, és csak 1947-ben érkezett vissza Magyarországra. Az 1950-ben Felszabadulás nevet kapó hajót 1957-58-ban újították föl és építették át sétahajóvá. 1976-ban kivonták a forgalomból, majd állóhajóként üzemelt a fővárosban. Két évvel később került Szegedre, ahol az 1980-as években étteremként, majd diszkóhajóként működött. A leromlott állapotú hajót 2000-ben vontatták a Tápéi-öbölbe, ahol 2012-ben elsüllyedt.
Nem hoz fordulatot a vasárnapi időjárás.
Így bukkantak Leirer Amália gyilkosának nyomára.
A DK és a Párbeszéd politikusai egyként akadályozták volna meg a vizsgálóbizottság működését.
Negyedévenkénti beszámolóra köteleznék Budapest brüsszeli képviseletének vezetőjét, Karácsony Gergely harcostársát.
Ruszin-Szendi Romulusz 928 millió forintos szolgálati villát építtethetett
Szoboszlai Dominikék ezt megköszönhetik a West Ham Unitednek!
Most jött a hír Katalin hercegnéről és Vilmos hercegről: ez az egész nemzetet érinti
Szakértő a Mandinernek: hatalmasat nő a legalább két gyermeket nevelő anyák nettó keresete
Kőkemény az edzője, Szoboszlai kimaradhat a manchesteri rangadón
Oroszország nem kapja meg ingyen az ukrán békét: bődületes összeget kell fizetnie cserében
A nemzetközi sajtó is Orbán Viktor szavait idézi
Jánó Zétény a második osztrák Bundesliga-meccsén gólt lőtt és gólpasszt adott
Futótűzként terjed a neten a legújabb Csintalan-show
Schäfer András is részese volt az Union Berlin borzalmas vereségének
Zelenszkij gyors megállapodást ajánl Amerikának
A FIFA beavatkozott Dárdai Bence nemzetiségi ügyébe, itt a bizonyíték
Nem hoz fordulatot a vasárnapi időjárás.
Így bukkantak Leirer Amália gyilkosának nyomára.
A DK és a Párbeszéd politikusai egyként akadályozták volna meg a vizsgálóbizottság működését.
Negyedévenkénti beszámolóra köteleznék Budapest brüsszeli képviseletének vezetőjét, Karácsony Gergely harcostársát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.