Tudatosan építik a két utolsó balliberális miniszterelnök, Gyurcsány Ferenc és Bajnai Gordon hátországát, amely jelentősen hozzájárulhatott a Demokratikus Koalíció megerősödéséhez a tavalyi európai parlamenti és önkormányzati választáson. A siker kulcsa a legkorszerűbb kampányeszközök alkalmazása és ezzel szoros összefüggésben olyan választói adatbázis, amelyet Gyurcsány és Bajnai bizalmasai kezelnek.
Az egyébként is jövedelmező adatbizniszbe 2016. december végén szálltak be, ekkor alapította a DatAdat Professional Kft.-t négy személy, Ficsor Ádám, Gyurcsány Ferenc egykori kabinetfőnöke, majd Bajnai Gordon miniszterelnöksége idején a polgári nemzetbiztonsági szolgálatokat irányító miniszter vezetésével. A vállalkozáshoz 2017 februárjában csatlakozott Bajnai Gordon az Ebit Consulting Kft. nevű cégén keresztül, tízszázalékos részesedéssel. Bajnai korábbi kabinetfőnöke és előtte Gyurcsány kormányának kommunikációs vezetője, Szigetvári Viktor is belépett a csapatba, közösségi oldalán büszkélkedett el azzal, hogy a DatAdat Kft.-nél dolgozik, méghozzá „menedzser partneri” minőségben.

Fotó: MTI/Rosta Tibor
Szintén a DatAdat tulajdonosa Gyurcsány Ferenc egykori bizalmasa, az ELTE TÁTK oktatója, Dessewffy Tibor, akinek egyetemi kutatásai feltűnően összecsengenek a vállalkozás profiljával, hiszen ő egyben az ELTE Digitális Szociológia Kutatóközpontjának vezetője is.
Pénzeső a DK-tól
Két, közvetve Ficsor Ádámhoz köthető cégnek adott egy időben közösségi médiával kapcsolatos megbízást csaknem nyolcvanmillió forint értékben a Demokratikus Koalíció a tavalyi EP-kampány idején. A Magyar Nemzet akkori írása szerint az első szerződést még 2018. decemberben írták alá az SGP Analytics Kft.-vel 27 813 000 forint értékben, amit tavaly februárban – ugyanakkor, amikor a Big Data Analytics Kft.-vel megkötötték a második szerződést – több mint tízmillió forinttal megemeltek. A két cég így fillérre pontosan azonos összeget, egyenként 38 552 992 forintot, azaz mindösszesen 77 105 984 forintot kereshetett azon, hogy június 30-ig segítették a Demokratikus Koalíció facebookozását. Mindezt természetesen közpénzből, a DK parlamenti képviselőcsoportjának költségvetéséből finanszírozták.