Tanulmány eredményeit és pályázatokkal kapcsolatos döntéseket is közölt a médiatanács

A Miskolc 103,8 MHz körzeti rádiós frekvencia közösségi használatára kiírt pályázati eljárás nyertese az egyedüli pályázó Karc FM Média Kft.

Forrás: MTI2020. 03. 05. 15:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Üdülőhelyeket, üdítőket és ételeket hirdet a legtöbb termékmegjelenítés – derül ki a médiatanács által tárgyalt legfrissebb, termékmegjelenítéseket vizsgáló tanulmányból.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága csütörtökön közölte a távirati irodával, hogy a médiatanács elfogadta a legfrissebb, termékmegjelenítéseket vizsgáló tanulmányt, amely az országos kereskedelmi televíziók 2019 második félévében sugárzott saját gyártású műsorait elemezte.

A tanulmány szerint a hat hónap alatt összesen 20 412 termékmegjelenítés szerepelt az RTL Klubon és a TV2-n, ami 9,5 százalékkal meghaladta a 2018 azonos időszakában regisztráltakat (18 638).

A legtöbb ilyen hirdetés – kereken négyezer – az RTL Klub Reggeli című műsorához kapcsolódott, amit a Fókusz (1650) és Az év hotele (1310) követett. A TV2 legtöbb termékmegjelenítéses műsora, a Bezár a bazár! (825) a hatodik helyet szerezte meg.

A műsorokban 2685-féle márkát hirdettek, köztük a Norbi Update és a Norbi Update Low Carb szerepelt a legtöbbet, 804 alkalommal és kizárólag az RTL Klub Reggeli című műsorában. A TV2-n a Decathlon volt az időszak vezető hirdetője 161 megjelenéssel, amely azonban az összesített listában még a top 10-be sem került be.

A gazdasági szektorok közül a szolgáltatási szektor szereplői éltek leginkább a termékmegjelenítés lehetőségével, amit az élelmiszer- és a kereskedelmi ágazat követett. A szolgáltatásokon belül a szállodák, a panziók és a gyógyüdülőhelyek, az élelmiszerek között a szénsavas üdítők, míg a kereskedelmi szektornál az élelmiszer-kereskedelem szerepelt a legtöbbet.

A teljes tanulmány az NMHH honlapján olvasható.

Nyolcszázmillió forint rádió- és tévéműsorok készítésére

Újból pályázhatnak műsorkészítési támogatásra a helyi és körzeti rádiók és televíziók, két program keretében összesen nyolcszázmillió forintot nyerhetnek el – közölte az NMHH) kommunikációs igazgatósága.

Azt írták, az NMHH Médiatanácsa e heti ülésén úgy döntött, idén is meghirdeti a helyi és körzeti rádióknak szóló pályázatát rendszeresen jelentkező hírműsorok, közérdekű szolgáltató- és tematikus magazinműsorok készítésére, erre magyarországi és határon túli szolgáltatók is jelentkezhetnek.

A háromszázmillió forintos keretösszegű felhívásra négy alkalommal lehet jelentkezni 2020-ban, az első fordulóban április 2-ig. Az igényelhető maximális támogatás hírműsorok esetében kilencezer, a másik két műsortípusnál negyvenötezer forint adásonként.

A testület meghirdette a rendszeresen jelentkező hírműsorok, illetve közéleti és kulturális magazinműsorok készítését támogató pályázatát is a helyi és körzeti televíziók számára. 2020-ban összesen ötszázmillió forintra lehet pályázni négy fordulóban, az első határidő április 16-a. Az elnyerhető maximális támogatás a közéleti műsorokra adásonként ezúttal is hatvanezer, míg hírműsorokra és kulturális magazinműsorokra negyvenezer forint, de most sem lehet több a tervezett összköltség kétharmadánál.

A médiatanács rádiós pályázatokkal kapcsolatos döntéseket is hozott. A Miskolc 103,8 MHz körzeti frekvencia közösségi használatára kiírt pályázati eljárás nyertese az egyedüli pályázó Karc FM Média Kft., amely budapesti, székesfehérvári, tatabányai, dunaújvárosi, balatonfüredi és győri jogosultságaival hálózatba kapcsolódva sugározza majd adásait Karc FM 102,8 néven.

A testület elfogadta a helyi Cece 91,6 MHz frekvencia közösségi pályázati felhívásának tervezetét és véglegesítette a Sátoraljaújhely 104,9 MHz helyi frekvencia pályázati felhívását kereskedelmi jellegű használatra. A médiatanács pénteken teszi közzé honlapján a dokumentumokat, a sátoraljaújhelyi felhívásra az ajánlatokat április 8-án lehet majd benyújtani.

A testület eredménytelennek nyilvánította a Székesfehérvár 99,2 MHz helyi közösségi rádiós frekvencia pályázati eljárását, mert az egyedüli pályázó pályázati ajánlata formailag érvénytelen volt.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.