Hétfőtől állandó, tizenkét órás szolgálatban teljesít szolgálatot két kerékpáros rendőr járőr Budapest új, a járműforgalom alól kivont, kerékpársávvá alakított belvárosi útjain. A Budapesti Rendőr-főkapitányság közleménye szerint, együttműködve a Főpolgármesteri Hivatallal, a Nagykörúton a bicikliközlekedést segítik, betartatva a mindenkire, kerékpárosokra és az autóvezetőkre is, érvényes szabályokat. A vírus okozta veszélyhelyzet miatt elrendelt korlátozások enyhítésével megnövekedett forgalomban sok helyen nagyon veszélyes a kerékpársáv, főleg olyan részeken, ahol a járművek kanyarodása is engedélyezett. A korábbiaktól eltérően ugyanis most nem a külső, hanem a belső sávból, a kerékpársávon keresztbe haladva tudják csak elvégezni a manővert az autók. Ez rengeteg balesetveszélyes szituációt teremthet, sok, a közlekedésrendészeti szabályokat csak részben vagy egyáltalán nem ismerő biciklista, kizárólag a kerékpársáv nyújtotta elsőbbségére számít. Ezeknek a veszélyes helyzeteknek a kiküszöbölésére reagált állandó, közlekedésrendészeti szaktudásban jártas kerékpáros rendőrök szolgálatba állításával a BRFK.
Dorosz Dávid klímavédelmi és fejlesztési főpolgármester-helyettes a kerékpáros járőrök próbaszolgálatánál május 23-án szombaton a Nagykörúton megnézte, hogyan dolgoznak majd a Budapesti Rendőr-főkapitányság kerékpáros járőrei.

Fotó: Mirkó István
Az eddigi felmérések szerint a kerékpársávok felfestésével nem javul a főváros levegője, nem lesz kisebb a forgalom, nem ül át minden második autós biciklire, ahogyan ezt a főváros vezetése gondolta. A sávok felére csökkenésével nőtt a torlódás, ami az idegenforgalmi szezon újraindulásával, a külföldi járművek, turistabuszok megjelenésével egyenesen kaotikus helyzeteket idézhet elő. Ráadásul a forgalmi dugók miatt növekszik az álló járművek károsanyag-kibocsátása, sokszor egyenesen a közvetlen közelükben levő kerékpársávban közlekedők arcába, ami súlyosan egészségkárosító hatású. A budapesti kerékpárosok többsége emiatt korábban is elkerülte a forgalmas, többsávos utakat, kis-forgalmú, kevésbé szennyezett levegőjű utcákon közlekedtek, s most is azokat részesítik előnyben, a frissen festett kerékpársávok kihasználtsága ezért a forgalmi adatok szerint a tíz százalékot sem éri el.