Biciklis járőrök segítik a forgalmi eligazodást Budapesten

A fővárosban az újonnan kijelölt kerékpársávok több balesetveszélyes helyzetet, konfliktust idéztek már elő. A rendőrség kénytelen volt lépni, s mivel a sávokat a Fővárosi Önkormányzat alakította ki, így nem tehetnek mást, mint megerősített, állandó rendőri jelenléttel biztosítják a szabályok betartását.

Végh Attila
Forrás: police.hu2020. 05. 24. 21:18
20200523 MN Budapest kerékpáros rendőrök Magyar Nemzet fotó:Mirkó István
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hétfőtől állandó, tizenkét órás szolgálatban teljesít szolgálatot két kerékpáros rendőr járőr Budapest új, a járműforgalom alól kivont, kerékpársávvá alakított belvárosi útjain. A Budapesti Rendőr-főkapitányság közleménye szerint, együttműködve a Főpolgármesteri Hivatallal, a Nagykörúton a bicikliközlekedést segítik, betartatva a mindenkire, kerékpárosokra és az autóvezetőkre is, érvényes szabályokat. A vírus okozta veszélyhelyzet miatt elrendelt korlátozások enyhítésével megnövekedett forgalomban sok helyen nagyon veszélyes a kerékpársáv, főleg olyan részeken, ahol a járművek kanyarodása is engedélyezett. A korábbiaktól eltérően ugyanis most nem a külső, hanem a belső sávból, a kerékpársávon keresztbe haladva tudják csak elvégezni a manővert az autók. Ez rengeteg balesetveszélyes szituációt teremthet, sok, a közlekedésrendészeti szabályokat csak részben vagy egyáltalán nem ismerő biciklista, kizárólag a kerékpársáv nyújtotta elsőbbségére számít. Ezeknek a veszélyes helyzeteknek a kiküszöbölésére reagált állandó, közlekedésrendészeti szaktudásban jártas kerékpáros rendőrök szolgálatba állításával a BRFK.

Dorosz Dávid klímavédelmi és fejlesztési főpolgármester-helyettes a kerékpáros járőrök próbaszolgálatánál május 23-án szombaton a Nagykörúton megnézte, hogyan dolgoznak majd a Budapesti Rendőr-főkapitányság kerékpáros járőrei.

Megerősített, állandó rendőri jelenléttel biztosítják a szabályok betartását
Fotó: Mirkó István

Az eddigi felmérések szerint a kerékpársávok felfestésével nem javul a főváros levegője, nem lesz kisebb a forgalom, nem ül át minden második autós biciklire, ahogyan ezt a főváros vezetése gondolta. A sávok felére csökkenésével nőtt a torlódás, ami az idegenforgalmi szezon újraindulásával, a külföldi járművek, turistabuszok megjelenésével egyenesen kaotikus helyzeteket idézhet elő. Ráadásul a forgalmi dugók miatt növekszik az álló járművek károsanyag-kibocsátása, sokszor egyenesen a közvetlen közelükben levő kerékpársávban közlekedők arcába, ami súlyosan egészségkárosító hatású. A budapesti kerékpárosok többsége emiatt korábban is elkerülte a forgalmas, többsávos utakat, kis-forgalmú, kevésbé szennyezett levegőjű utcákon közlekedtek, s most is azokat részesítik előnyben, a frissen festett kerékpársávok kihasználtsága ezért a forgalmi adatok szerint a tíz százalékot sem éri el.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.