A koronavírus-járvány miatti veszélyhelyzet március 11-i kihirdetése óta a katasztrófavédelmi törvény szerint Karácsony Gergely gyakorolja a Fővárosi Közgyűlés feladat- és hatásköreit. Bár a főpolgármester így lehetőséget kapott rá, hogy egyszemélyben, a Fővárosi Közgyűlés nélkül hozzon döntéseket, a rendkívüli jogrend életbelépése óta eltelt közel két hónapban nem volt képes kézben tartani és felelősen kezelni a főváros ügyeit, sőt egyes intézkedései a Covid-19 terjedését segítették.
Veszélyes menetrend
Április elsején követte el Karácsony a legnagyobb baklövését, amikor a józan ésszel is szembemenve a szombati menetrendet vezettette be a BKK járatain, azok alacsony kihasználtságára hivatkozva. Az utasok közötti másfél méteres távolság tartása lehetetlenné vált a ritkábban járó, ezért tömött járműveken, ez pedig a budapestiek felháborodását és a szakértők tiltakozását váltotta ki. Egy darabig azt hangoztatta a főpolgármester, hogy nem rajta múlik a menetrend módosítása, ám nagyjából egy hét múlva mégis utasította a BKK vezérigazgatóját, hogy állítsa vissza a szünidei menetrendet. Ezt mások mellett Láng Zsolt, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője is kérte tőle, figyelmeztetve: emberéleteket kímélhetnek meg a szellősebb járatok. Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója pedig lusta, szakmaiatlan és átgondolatlan döntésnek nevezte Karácsony bolondok napi fiaskóját.
Harc az autósokkal
A precedens nélküli felhatalmazása ellenére sem tette ingyenessé Karácsony a parkolást Budapesten, hiába kérte erre a fővárosi Fidesz-frakció arra hivatkozva, hogy az autózás ösztönzése tehermentesíti a közlekedést, és például Bécs is meghozta ezt az intézkedést. Végül kormányrendelet tette térítésmentessé a parkolást Magyarország területén. Azt ugyanakkor fontosnak tartotta a baloldali főpolgármester, hogy általános sebességkorlátozást vezessen be Budapesten. Előterjesztése szerint a főutakon hetvenről ötvenre, a mellékutakon pedig ötvenről harmincra csökkentené a megengedett legnagyobb sebességet. Az elképzelés a Magyar Autóklub és Vitézy Dávid tiltakozását is kiváltotta, ekkor Karácsony zavaros magyarázkodásba kezdett arról, hogy nem minden út vonatkozásában tervezte bevezetni a korlátozást.