Elvitték a betontömböket

Súlyos szakmai hiba volt betontömböket elhelyezni Budapest egyik legforgalmasabb útszakaszára.

Magyar Nemzet
2020. 06. 13. 9:13
null
Csak a szerencsén múlott, hogy nem történt súlyos baleset Fotó: Mirkó István
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár az érintett hivatalok – a Budapest Közút Zrt. és Budapest Főváros Kormányhivatala közlekedési főosztálya – nem válaszoltak lapunk megkeresésére, a Magyar Nemzet június ­10-én megjelent cikkének hatására június 12-re virradóra összeszedték az Üllői út, Nagyvárad tér és a Klinikák közötti szakaszának festett kerékpársávját elválasztó, mázsás betontömböket. Még mielőtt tragédia lehetett volna belőle, bizonyára az illetékesek is belátták, hogy súlyos szakmai hiba volt betontömböket elhelyezni Budapest egyik legforgalmasabb útszakaszára.

Csak a szerencsén múlott, hogy nem történt súlyos baleset
Fotó: Mirkó István

A Magyar Nemzet munkatársai két balesetet is láttak az említett útszakaszon múlt vasárnap délután, illetve szerda reggel, ahol a rendőrség intézkedett. Mindkét esetben egy, a Nagyvárad tér felől érkező autó ment neki a kijárási korlátozások során felfestett kerékpársávot az autós sávtól elválasztó betontömbök egyikének. Az ütközések erejére jellemző, hogy a 130 kilós betonelemek mindegyik balesetnél méterekre elmozdultak, keresztbe fordultak, és csak szerencse, hogy nem futottak bele újabb járművek vagy nem csapódott neki egy kerékpárosnak. A felfestett, kihasználatlan kerékpársávok – a két baleset időpontjában egyetlen biciklis sem használta a mindig forgalmas, telített, benzingőzös levegőjű Üllői utat – ilyen „védelemmel” csak itt vannak ellátva, a Nagykörúton erre nem lenne hely, amint ezt a baloldali vezetésű főváros közlekedési mérnökei is belátták. A fővárosi önkormányzat még március végén, a koronavírus-járvány jelentette veszélyhelyzet elrendelése után döntött arról, hogy új, ideiglenes kerékpársávokat alakít ki Budapesten. A munka április elején a Bartók Béla úton kezdődött, amit a Tétényi út, az Üllői út, a Nagykörút, majd a Villányi út követett. Arról, hogy az új kerékpársávok közül melyik lesz ideig­lenes és melyik marad meg végleg, várhatóan a nyár végén dönt a főváros.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.