Lezárhatják a Lánchíd járdáit a gyalogosforgalom elől

Csak remélni lehet, hogy a felújítás megkezdéséig nem következik be nem várt esemény a hídszerkezetben.

Forrás: vg.hu2020. 06. 18. 9:39
2020.06.09. Budapest Széchenyi Lánchíd Fotó: Kurucz Árpád
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A híd állapota valamennyi szerkezeti elemére kiterjedően folyamatosan romlik, a tapasztalt súlyos problémák kezelése már lehetetlen – ez is olvasható a hivatalos mérnöki hídszemléről szóló,a Világgazdasághoz eljuttatott beszámolóban.

Csak remélni lehet, hogy a komplex hídfelújítás megkezdéséig rendelkezésre álló időszakban nem következik be nem várt esemény a hídszerkezetben – egyebek között erre az összefoglaló megállapításra jutott áprilisban az Msc–Főmterv konzorciuma a Lánchíd hídszemléjének elvégzéséről készített, 9. rajzszámú jelentésében. A vizsgálatsorozatot – amelynek több beszámolója is a Világgazdaság birtokába került – a Budapest Közút Zrt. rendelte meg. A szerződés értelmében a szerkezeti részek szemrevételezését a mérnöki irodák több alkalomra bontva végezték el.

Az áprilisi jegyzőkönyvben az olvasható, hogy a híd jelenlegi állapotában „nagyon nehéz bármilyen prognózist adni arra nézve, hogy mikortól várható a romlási folyamat egy intenzívebb, balesetveszélyesebb szakaszba fordulása”.

Az Msc–Főmterv azt is írja, hogy a korábbiakban már megfogalmazott aggodalmak továbbra is fennállnak, sőt az idő előrehaladtával súlyosbodnak. Általánosságban ugyan elmondható, hogy az öttonnás össztömeg-korlátozás bevezetése minden bizonnyal hozzájárul a Lánchíd állagromlásának lassulásához, a vasbeton szerkezet kapcsán viszont kiemelik, hogy számítani lehet arra, hogy kisebb betondarabok lehullhatnak a szerkezetről. Ezek esetlegesen kárt is okozhatnak a híd alatt, az alsó rakparton áthaladó gépjárművekben vagy akár a Dunán úszó járművekben.

A pályalemez vasbeton szegélybordáinak és az azokat alátámasztó acéltartóknak az általános korróziós állapota igen súlyos. A legnagyobb kockázat a déli oldali járdalemeznél áll fenn: ennek a gyorsuló romlása könnyen tömeges lemezbeszakadásba fordulhat át, ez pedig olyan mértékű balesetveszély rizikóját rejti – ez érvényes az északi oldalra is –, amely esetlegesen szükségessé teheti a hídi járdák lezárását a gyalogosforgalom elől. A járdalemez bárhol és bármikor átlyukadhat, ennek pontos helye és ideje nem prognosztizálható.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.