Maruzsa Zoltán közölte, az intézmény egyik szabadtéri sportpályájának lefedésével októberre megvalósuló beruházás által nem csupán az Újbudai Ádám Jenő Általános Iskola ötszáz tanulójának lesz biztosított a mindennapos testnevelés lebonyolítása, hanem a Budai Ciszterci Szent Imre Gimnázium tanulói is itt sportolhatnak mindaddig, amíg elkészül a most épülő, kétszintes tornacsarnok az ő iskolájukban. Összességében így közel kétezer diák tudja majd használni a létesítményt.
– A koronavírus-járvány ellenére sem álltak le a korábban elindított fejlesztések, így a mindennapos testnevelés infrastruktúráját segítő létesítmények kivitelezése is zajlik – fogalmazott a köznevelési államtitkár. Hozzáfűzte: a mindennapos testnevelést a kormány 2010 óta a szívügyének tekinti, a rendszeres mozgás jelentősen segíti a fiatalok tanulmányi teljesítményét is.
– Korábban három ütemben összesen 89 új tornaterem építéséről döntött a kabinet, ezek közül 24-et már átadtak, 23 létesítmény esetében pedig a kivitelezés vagy a közbeszerzés zajlik – jegyezte meg, hozzátéve: legutóbb júniusban jelöltek ki új helyszíneket, szám szerint negyvenkettőt. Ezenfelül 19 komplex, tornatermet is tartalmazó iskolai beruházás is folyamatban van az országban.
Simicskó István, Újbuda országgyűlési képviselője úgy fogalmazott: egy fontos beruházás valósulhat meg, ami alapvetően a gyermekekről szól. – Szükség van korszerű iskolákra, kiváló pedagógusokra és olyan létesítményekre, tornacsarnokokra, ahol a gyermekek megfelelő körülmények között sportolhatnak – hangsúlyozta. A KDNP parlamenti frakcióvezetője rámutatott: a testmozgás által a gyermekek kiválóan fel tudnak készülni arra, hogy az élet későbbi nehézségei során is helytálljanak. Simicskó István köszönetet mondott a kormánynak, amiért Újbuda részt vehet a tornaterem-építési programban, és az egyéb iskolafejlesztések során is számon tartják a városrészt.
Bognár Sándor, az iskola igazgatója szintén köszönetet mondott a beruházásért, majd elmondta: nagyon fontos, hogy milyen körülmények között tudják a testnevelésórákat megszervezni, amelyeken a gyermekekkel meg tudják szerettetni a mozgást. Kitért arra is, hogy felmérések szerint az általános iskolás gyerekek alapvetően iskolai időben és szervezett keretek között mozognak.