Közlekedési káosztól tartanak Miskolcon a kormánypártok

Attól tart a Fidesz–KDNP, hogyha szeptember 13-án elindul Miskolcon az új híd építése, akkor közlekedési káosz lesz a városban. A kormánypártok szerint ezért a borsodi megyeszékhely balliberális vezetése a felelős, mert a fejlesztést nem kellő alapossággal készítette elő.

2020. 09. 11. 10:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Napok óta közlekedési dugóktól szenvednek a miskolci autósok, és araszolnak a helyi tömegközlekedési járatok is – erről beszélt pénteken sajtótájékoztatón Molnár Péter, a KDNP frakcióvezetője és Szécsényi Marianna (Fidesz) önkormányzati képviselő. A miskolci politikusok rámutattak arra: egyetlen rövid szakaszt újítanak fel a Kis-Hunyad utcán, de ez is elegendő volt ahhoz, hogy ez a zsúfoltság kialakuljon. Szavaik szerint mindennek az oka, hogy az önkormányzat nem szervezte meg kellő alapossággal a közlekedést, és nem tájékoztatta megfelelően előre a lakosságot a felújításról.

– Ebben a helyzetben kezdődik meg szeptember 13-án egy jóval nagyobb volumenű beruházás, az új Y-híd építése, amely sokkal több közlekedőt érint, és az önkormányzat eddigi megnyilvánulásaiból már előre kikövetkeztethető a várható közlekedési káosz. Ennek az oka ugyanaz, mint a Kis-Hunyad utcán, csak sokkal súlyosabbak lesznek a következmények. A szakmai hibák azonban nem egyszerű nemtörődömségből fakadnak, az ok sokkal súlyosabb, ugyanis mindez a városirányítási rendszer szétesését mutatja – emelték ki. Hozzátették: Veres Pál polgármester pedig egy olyan városirányítási rendszert örökölt, amelyben nemcsak a miskolci vállalatoknak, hanem minden ágazatnak volt magas szintű vezetése.

– Veres Pál és az őt támogató baloldali koalíció azonban ezt a városirányítási rendszert szétverte, így a város közlekedési folyamatainak jelenleg nincs magas vezetési szinten általános felelőse – mutattak rá a kormánypárti politikusok. Úgy vélik, ez a szervezetlenség nyilvánvalóan nem vezethetett máshova, csak ahhoz az önkormányzati csődhalmazhoz, amit látni.

Emlékeztettek ugyanakkor arra, hogy Veres Pál már hónapokkal ezelőtt pontosan tudta, hogy mi következik, és azt is, hogy milyen feladatai vannak a lakossági tájékoztatás ügyében. – Sőt tisztában volt azzal is, hogy a lakosság érdekében közlekedésszervezési megoldásokkal kellene előállnia. A gond az, hogy ezt elmulasztotta, és amikor felismerte, hogy súlyos időzavarba, mulasztásba és felelősségi spirálba keveredett, hirtelen mosakodásba fogott és elkezdett másra mutogatni – hangsúlyozták a kormánypárti politikusok. Hozzáfűzték: a munkának azonban jobb később nekilátni, mint soha. Így a miskolciak érdekében azt kérték Veres Páltól, hogy legalább a huszonnegyedik órában kezdjenek el dolgozni, és hajtsák végre azokat a feladatokat, amelyek értelemszerűen a mindenkori, hatalomban lévő városvezetést terhelik ebben az ügyben is.

Hollósy András, a kormánypártok miskolci frakció szóvivője a sajtótájékoztatón azt emelte ki: ahogy Budapesten a Lánchíd, úgy Miskolcon az Y-híd építése bír kiemelt, szimbolikus jelentőséggel. Számításaik szerint a fejlesztés miatt kialakuló közlekedési káosz körülbelül húszezer ember életét keserítheti meg.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.