A heti egyszeri halfogyasztás elengedhetetlen

Országos kampány indult HalPéntek néven a rendszeres, legalább heti egyszeri halfogyasztás ösztönzésére.

Forrás: MTI2020. 10. 15. 14:35
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Zambó Péter, az Agrárminisztérium erdőkért és földügyekért felelős államtitkára csütörtökön Budapesten, sajtótájékoztatón tudatta, hogy bár Magyarországon több mint harminc százalékkal nőtt a halfogyasztás 2013 óta, egy ember átlagosan 6,7 kilogramm halat fogyaszt évente, ami még mindig alacsony. A halfogyasztás továbbra is szezonális jellegű: a magyarok leginkább húsvét és karácsony előtt vásárolnak halat – fűzte hozzá.

A halfogyasztást ösztönző, HalPéntek elnevezésű országos kampányról tartott sajtótájékoztató Fotó: MTI/Mónus Márton

A magyar fogyasztók a hal elutasításának okaként a magas árat, a szálkáktól való félelmet és a halak minőségével kapcsolatos kifogásokat jelölik meg. Ebből az következik, hogy a halfogyasztás növeléséhez a fogyasztói bizalom helyreállítása szükséges – mondta.

Az államtitkár ismertette, hogy a halfogyasztás növeléséért többek között 27-ről öt százalékra csökkentették a fogyasztási célú hal áfatartalmát, és nagy hangsúlyt fektetnek a célzott promóciókra is.

Az utóbbi években a nagy szupermarketláncoknak köszönhetően javult a haltermékek hozzáférhetősége is, és egyre több halas étterem, büfé van, de vannak területek, ahol továbbra is nehezen szerezhetők be a friss és a feldolgozott haltermékek

– tette hozzá Zambó Péter.

Lévai Ferenc, a kampányt életre hívó Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet szóvivője elmondta: a www.halpentek.hu honlapon receptek és egy térkép is található, amelyen azt jelölik, hol lehet a fogyasztó tartózkodási helyéhez legközelebb halat kapni.

A magyar hal biztonságos, a tavalyi EU-s kutatások eredménye szerint semmilyen szennyező anyag nem található bennük – hangsúlyozta.

Ondré Péter, az Agrármarketig Centrum ügyvezető igazgatója arról beszélt, hogy a centrum két éve elindította a Kapj rá! nevű kampányt, amelynek részeként egy sorozatban a halak elkészítési módjait mutatják be, és kóstoltató roadshow-val népszerűsítik a halfogyasztást. Utóbbi keretében eddig nyolcvanezer falatot osztottak ki országszerte, a program a következő időszakban is folytatódik – közölte.

Egy közvélemény-kutatást ismertetve elmondta, hogy öt évvel ezelőtt 8,2 százalék volt a halat elutasítók aránya, 2020-ra ez 2,4 százalékra csökkent, valamint nőtt a belföldi édesvízi halak iránti igény is: a három legnépszerűbb hal között a ponty és a harcsa is szerepel.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.