Államcsőd közeli helyzetet takargatott a balliberális médiafölény

Boross Péter volt kormányfő, a harminc évvel ezelőtti magyar helyzetet idézte fel nemrég adott interjújában.

Forrás: MTI2020. 10. 26. 21:41
Fotó: BachPekaryMate
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A harminc évvel ezelőtti taxisblokád idején kiszolgáltatott helyzetet jelentett Magyarország számára, „az igazi kiszolgáltatottság az IMF-fel szemben volt” – jelentette ki Boross Péter volt kormányfő, az Antall-kormány belügyminisztere a Kossuth rádiónak adott interjújában hétfőn. Boross Péter „A nap kérdése” című műsorban azt is megjegyezte: az IMF (Nemzetközi Valutaalap) „jóindulata” kulcsfontosságú volt akkoriban, mert klasszikusan államcsőd közeli helyzetben volt az ország, bár abból az emberek nem sokat láttak „a balliberális médiafölény” miatt.

A hirado.hu ismertetése szerint a volt kormányfő kiemelte: azok a gyerekek, akik az ötvenhatos forradalom idején egyetemre jártak, jellemzően a '30-as években születtek, tehát olyan korszakot is átéltek, amikor a nemzeti szellem volt a nevelés centrumában.

Azt a generációt nem lehetett annyira befolyásolni, mint a következőket

– jegyezte meg.

A rendszerváltozás idejére felnőtt egy generáció, amely nem a Rákosi-, hanem a Kádár-rendszerben élt. Mire a szocializmus megbukott, egyfajta közönnyel tekintettek a közügyekre. A változások nagyhatalmi megállapodások alapján történtek,

„nem volt ötvenhatos hangulata a rendszerváltoztatásnak”

– idézte a portál Boross Pétert.

A volt kormányfő elmondta, hogy a '70-es évek közepén elhangzott egy kormánynyilatkozat, amely szerint az olajár emelkedését a költségvetés kivédi, „bezzeg a kapitalista országokban a munkásosztályt terheli”, így nem is történt meg az áremelés.

Ezt persze csak az ország eladósítása árán lehetett fenntartani

– tette hozzá.

Az új kormánynak 1990 után ezt a helyzetet kellett feloldania a csőd elkerüléséért. A benzinár emelése miatt a taxisok sztrájkba kezdtek. A probléma ott kezdődött, hogy a sztrájkolóknak nem volt szabad jogszabálysértően viselkedniük, ellenkező esetben az állami erőszakszervezetnek kellett volna lépéseket tenniük. Ez nem történt meg. A taxisok meg tudták szervezni országos szinten a sztrájkot telefonhívásokkal és rádióüzenetekkel, így néhány órán belül kialakult az irányítás.

A törvénysértéssel szemben a magyar rendőrség „nem teljesítette a kötelességét”

– fejtette ki Boross Péter.

A helyzetet szerinte súlyosbította, hogy a köztársasági elnök, az SZDSZ-es Göncz Árpád óva intette a budapesti rendőrfőkapitányt az erőszak alkalmazásától, és ezt a főkapitány nyilvánosságra is hozta. Az államfő ezt nem tehette volna meg, ahogyan ezt az Alkotmánybíróság később ki is mondta – hangsúlyozta Boross Péter a Kossuth rádióban.

Boross Péter: Az SZDSZ rákapcsolódott a taxisok akciójára

„Óriási volt a bizonytalanság, a kormány friss volt, a miniszterelnök pedig kórházban volt” – emlékezett vissza a harminc éve történt taxisblokád okozta káoszra Boross Péter.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.