Új parkolók és biciklitárolók tervezését kezdi meg a BFK

Összesen háromezer P+R parkoló és a vasútállomásra kerékpárral érkezőknek legalább kétezer B+R biciklitároló tervezését kezdik meg a fővárosi agglomerációban – jelentette be Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója közösségi oldalán. Az agglomerációs vasút- és HÉV-állomások megközelíthetőségének fejlesztési feladatait a BFK 797 millió forint központi költségvetési támogatás segítségével végzi. Fürjes Balázs pedig Európa egyik legrégibb közparkja, a Városmajor megújítását jelentette be.

Magyar Nemzet
2020. 10. 10. 13:15
Mindennapos kép a főváros bevezető útjain. Újabb sávok nem segítenek Fotó: MTI/Füzesi Ferenc
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Összesen háromezer P+R parkoló és a vasútállomásra kerékpárral érkezők számára legalább kétezer B+R biciklitároló tervezését kezdi meg a Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) a pénteken megjelent kormányhatározat értelmében a fővárosi agglomerációban” – írja Vitézy Dávid közösségi oldalán. A Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója szerint tenni kell az agglomerációból nap mint nap Budapestre zúduló autóáradat mérséklésére, hisz ma három ingázóból kettő személyautóval jön a fővárosba. Mint írja, új egyensúlyra van szükség a fővárosi közlekedésben, melyhez az agglomerációs közösségi közlekedés versenyképességének növelése kulcsfontosságú. A P+R és B+R parkolók fejlesztése az agglomerációban nem csak az ingázók, de a budapestiek érdeke is, a belváros forgalomcsillapításának előfeltétele az agglomerációs közösségi közlekedés versenyképesebbé tétele.

Vitézy Dávid szerint az egyik legfontosabb eszköz a módváltó utazások elősegítése, vagyis az, hogy a gépkocsit, kerékpárt a vasútállomáson lehessen hagyni.

„A BFK által előkészített, Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és Fürjes Balázs államtitkár előterjesztésére megszületett kormányhatározat szerint hét vasútvonal, az 1-es hegyeshalmi, a 30a székesfehérvári, a 70-es váci, a 71-es veresegyházi, a 100A ceglédi, a 120A újszászi, a 150-es kunszentmiklósi vonalak elővárosi szakaszait érinti, ezek vasútállomásai és megállói közül várhatóan több mint negyven helyszínen készülnek el a parkolók megépítéséhez szükséges engedélyezési és kiviteli tervek 2022-ig” – tájékoztat Vitézy Dávid a közösségi oldalán. Hozzátette, a kormányhatározat alapján a BFK lehetőséget és forrást kapott egy budapesti agglomerációs kerékpárhálózat-fejlesztési stratégia megalkotására is. Ebben fel kell vázolni egy olyan összefüggő kerékpáros-hálózatot, amely

nemcsak a vasúti megállók elérését teszi lehetővé az agglomerációban, de azt is, hogy a Budapest körüli településekről közvetlenül is el lehessen érni a budapesti célpontokat.

A vezérigazgató közölte: az agglomerációs vasút- és HÉV-állomások megközelíthetőségének fejlesztési feladatait a Budapest Fejlesztési Központ Fürjes Balázs államtitkár felügyelete mellett, 797 millió forint központi költségvetési támogatás segítségével végzi.

A Városmajor is megújul

A városmajori közpark zöldítéséről döntött a kormány – ezt már Fürjes Balázs, a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár közölte szombaton az MTI-vel. Mint írta, a kormány 2019-ben biztosított először forrást a városmajori – Európa egyik legrégebbi, 18 és fél hektáros közparkjának – megújítására. Budapest meghatározó parkjának eddig látogatók elől elzárt területei is megnyílnak, és a zöldfelületek aránya is nő – tette hozzá, azzal együtt, hogy a Budapest Fejlesztési Központ megkezdte a Városmajori közpark megújításához szükséges tervpályázat előkészítését a megjelent kormányhatározat alapján. Fürjes Balázs arról is tájékoztatott, hogy a városmajori zöldfejlesztés értékmegőrzést is szolgáló projekt, hiszen a parkot 235 éve, 1785. július 25-én, II. József uralkodó rendelkezésére nyilvánította közkertté a helytartótanács.

Az államtitkár közölte, a projekttel a kormány célja az, hogy a kisgyerekeseknek, a családosoknak, a sportolni vágyóknak, a kutyatulajdonosoknak magas színvonalú, többfunkciós parkot alakítson ki. Hozzátette: a kormány határozott arról is, hogy az MTK-nak – amely kiköltözik a városmajori ingatlanokból – épüljön új helyszínen egy labdarúgóutánpótlás-nevelési központ. A patinás klub korszerű, sok ezer gyereknek sportolási lehetőséget teremtő utánpótlásképző műhelye a Józsefváros közepén lévő rozsdazóna helyén épül.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.