A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) munkatársai már elkezdték a Budapest–Balaton kerékpárút bitorbágyi szakaszának kiépítését, amikor a munkálatokat fel kellett függeszteni. Nem technikai vagy pénzügyi problémák miatt: helyi lakosok beadványt szerkesztettek, aláírást gyűjtöttek, majd az októberben összehívott lakossági fórumon is hevesen tiltakoztak a tervekben szereplő Szabadság út–Nagy utca nyomvonal elfogadása ellen.

Fotó: Magyar Nemzet/archív
A tiltakozás azért érdekes, mert a terveket már 2014-ben bemutatták a lakosságnak, a projekt alakulásáról folyamatosan tájékoztatott az önkormányzat, 2018-ban pedig egy újabb lakossági fórumot követően bólintott rájuk a képviselő-testület.
A kezdeményezés civil voltát az teszi kétségessé, hogy az országos politikából ismert baloldali politikusok is azonnal beleálltak.
A tiltakozók szerint a főúton végigvezetett, egyoldali, kétirányú kerékpársáv nem védi a bringásokat. Ezt annak ellenére vélik így, hogy a terveket korábban kerékpáros-szervezetek is jóváhagyták. A kezdeményezők népszavazáson szeretnének a nyomvonalról dönteni, amit Tarjáni István polgármester kezdeményezne is a helyi választási bizottságnál, ám ez a rendkívüli jogrend alatt nem lehetséges. A NIF a megállapodás értelmében a népszavazásig nem végez munkálatokat, ami azt jelenti, hogy az építkezés tavaszig ellehetetlenül.
Egy országos hatókörű állami projekt áll a helyi patthelyzet miatt.
Tarjáni István polgármester korábban lapunknak elmondta, ha ez bekövetkezik, két forgatókönyv lehetséges. Az egyik, hogy a kormányzat nem kíván újabb terveket készíteni és újabb forrásokat rendelni a projekthez, ezért Biatorbágyon belül nem végeznek munkálatokat, a városon minden kerékpáros úgy megy át, ahogy tud vagy akar. Nyilván ez volna a legrosszabb megoldás. A másik, hogy alternatív nyomvonalat jelölnek ki a mellékutcákon át.
– Szerdán egyeztettünk Révész Máriusz kormánybiztos úrral – mondta a Magyar Nemzetnek a városvezető. – Természetesen mindenki azt szeretné, ha a kerékpárút végig megépülne, biztonságos lenne, és nem kerülne vállalhatatlanul többe a tervezetthez képest. A munkába a Magyar Közút Nonprofit Zrt. is bekapcsolódik, és a jövő héten egy bejárással elkezdődik az alternatív nyomvonal kialakítása.