Már november elején tudni lehetett: a hónap végétől egészében leáll a Mol Bubi rendszere. Lapunk részletesen foglalkozik azzal, hogy a közösségi kerékpározásnak ez a formája 2014-től máig komoly népszerűségre és nemzetközi elismertségre tett szert. A téli hónapokban azonban 90 százalékkal csökken a szolgáltatást igénybe vevők száma, napi 230-280 bérlés jellemző mindössze.
A BKK úgy döntött, hogy szerinte nem éri meg a téli hónapokra finanszírozni a rendszert, ezért a szolgáltatóval kötött szerződést a november 29-i megszűnés után nem hosszabbítja meg. Tavaszra viszont egy új rendszert ígérnek, amelyben új kerékpárok és egy rugalmasabb bérleti rendszer jelenik majd meg.
A rendszer leállításáról másképp vélekedik Wintermantel Zsolt közlekedésmérnök, a BKK igazgatóságának tagja.
„Az új flotta tavaszi indulásáig a régi rendszert lehetett volna működtetni, de Karácsony sajnálja rá a pénzt. Ismét kiderült, hogy csak szavakban és a fotók erejéig kerékpárosbarát” – fogalmaz közösségi oldalán egy november 14-i bejegyzésben.
Wintermantel felteszi azt a kérdést is, hogy ha a kerékpáros közlekedés ilyen mértékben esik vissza e hónapokban, akkor mi szükség van a nyártól felfestett és sok vitát kiváltott kerékpársávokra?
„A leállást azzal akarják magyarázni, hogy a téli időszakban az átlagoshoz képest 90 százalékkal alacsonyabb a kerékpárok kihasználtsága. De akkor miért is maradnak télre a sokat vitatott kerékpársávok? A téli kerékpározás nem csökken? A választ Karácsony több mint negyven tanácsadója lázasan keresi…” – írja.