Varga Judit: A techcégeknek végre felelősséget kell vállalniuk

Az igazságügyi miniszter szerint a 230-as csapdájában az amerikai elnökválasztás.

Forrás: Facebook2020. 11. 14. 11:10
Fotó: Grazmel-Photography Forrás: Facebook
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ahogy sejteni lehetett már előre, a 2020-as amerikai elnökválasztás felerősítette és pontosan megmutatta, hogy a közösségi média cenzúrázási gyakorlata már átlépett egy határt – írta Facebook-oldalán Varga Judit.

Az amerikai szövetségi Kommunikációs etikett törvény 230-as szakasza megvédi a Facebookot, Twittert, Google-t, Youtube-ot és a többi techóriást attól, hogy a felhasználók bejegyzéseiért, kommentjeiért polgári és büntetőjogi felelősséget kelljen vállalniuk. Donald Trump és Joe Biden kevés dologban ért egyet, de abban igen, hogy a 230-as szakaszt módosítani kell, a techcégeknek pedig végre felelősséget kell vállalniuk a publikált tartalmakért – taglalta bejegyzésében a miniszter.

Ahogy a világon mindenhol, úgy hazánkban is egyre aktuálisabb ez a téma. Ezért is hoztuk létre az Igazságügyi Minisztériumban a Digitális Szabadság Bizottságot,

amely az online tér vonatkozásában az államigazgatás minden részéről érkező információt és tudást összegzi, pontosan azért, hogy időben tudjunk lépni, ha valahol egy vagy több techcég túlhatalmat szerezne. Ennek érdekében folyamatos szakmai párbeszédet folytatunk, és vizsgáljuk, hogy van-e szabályozói feladat a témában, és ha igen, akkor azt hazai vagy nemzetközi szinten kell-e ellátni – zárta sorait a tárcavezető.

Az eredeti bejegyzést itt tekinthetik meg:

https://www.facebook.com/VargaJuditMinisterofJustice/photos/a.2028879340464345/3873536762665251/

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.