A hazai közlekedéstörténészek régi vágya teljesült szeptember elején, amikor előkerült Horthy Miklós egykori legendás szerelvényének egy újabb kocsija, és ezt sikerült is megszerezni a Közlekedési Múzeum számára. A Turánt a kormányzó magas szintű diplomáciai eseményeken használta 1944-ig, számos fontos tárgyalás, döntés helyszíne volt. A vonatot a háború után Csehszlovákiába vitték, egy ideig az ottani kormány használta, de az 1970-es években leselejtezték, és magánkézbe került. Így a magyar állam hiába tett kísérleteket arra, hogy visszavásárolja, csupán a 12-es kocsit sikerült, amely felújított állapotban látható a Vasúttörténeti Parkban.
„Huszonnégy nemzetet kellett összekovácsolni” – ilyen kihívásokkal nézett szembe a leköszönő magyar Eufor-parancsnok
Sticz László vezérőrnagy személyében 2024 januárjától egy éven keresztül magyar tábornok irányította az Európai Unió bosznia-hercegovinai műveletét, az Eufor Althea missziót.