Kampány a hagyományos családokért: apa és anya csak egy van

Válaszul az LMBTQ-közösségek #acsaladazcsalad kampányára, a Hetek is a család népszerűsítését tűzte ki céljául.

Forrás: Facebook/Hetek2020. 12. 12. 11:25
Minden gyereknek szüksége van egy apára és egy anyára Fotó: Facebook/Hetek
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Válaszul a Szivárványcsaládok Közössége és a Háttér Társaság #acsaladazcsalad kampányára, a Hetek konzervatív közéleti hetilap is a család népszerűsítését tűzte ki céljául. Hazánk legnagyobb LMBTQ-szervezeteivel ellentétben azonban a hetilap nem a szivárványcsaládok, hanem a hagyományos családmodell fontosságára szeretné felhívni a figyelmet a közösségi oldalán.

„Apa csak egy van. Anya csak egy van. Minden gyermeknek járna” – hangsúlyozzák a bejegyzésben,

az üzenet szimbolizálására pedig a tenyerükbe írták az apa és anya szavakat, továbbá arra kérnek mindenkit: aki egyetért azzal, hogy a családot 2020-ban is az apa, az anya, illetve a gyerek/gyerekek alkotják, vegyen részt a kezdeményezésben.

Minden gyereknek szüksége van egy apára és egy anyára
Fotó: Facebook/Hetek

Az úgynevezett szivárványcsaládok gyerekvállalási jogáért indított kampány a közösségi médiában az Alaptörvény módosítása után vette kezdetét. A Varga Judit igazságügyi miniszter által jegyzett törvényjavaslat ugyanis kimondja, hogy

„Magyarország védi a házasság intézményét mint egy férfi és egy nő között, önkéntes elhatározás alapján létrejött életközösséget, valamint a családot mint a nemzet fennmaradásának alapját. A családi kapcsolat alapja a házasság, illetve a szülő-gyermek viszony. Az anya nő, az apa férfi.”

Az LMBTQ-közösségeket a törvénymódosító javaslat azon passzusa botránkoztatta meg leginkább, amely szerint az örökbefogadás joga – néhány kivételtől eltekintve – kizárólag a házastársaké lehet.

Tiltakozásuk kifejezésére a Háttér Társaság karöltve a Szivárványcsaládok Közösségével kampányt indított az azonos neműek gyermekvállalási jogának támogatására, mondván: a család fogalma sokkal színesebb, mint ahogy azt néha az emberek gondolják, és a család akkor is család, ha a szülők történetesen azonos neműek. Kampányukban arra buzdítottak, hogy azok, akik egyetértenek a nézeteikkel, készítsenek egy szelfit úgy, hogy a tenyerükre rajzolják a kampány logójául szolgáló három pálcika emberkét, és osszák meg azt a #acsaladazcsalad hashtaggel.

Véleményük szerint a család akkor is család, ha a szülők azonos neműek
Fotó: Budapestpride.hu

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.