Válaszul a Szivárványcsaládok Közössége és a Háttér Társaság #acsaladazcsalad kampányára, a Hetek konzervatív közéleti hetilap is a család népszerűsítését tűzte ki céljául. Hazánk legnagyobb LMBTQ-szervezeteivel ellentétben azonban a hetilap nem a szivárványcsaládok, hanem a hagyományos családmodell fontosságára szeretné felhívni a figyelmet a közösségi oldalán.
„Apa csak egy van. Anya csak egy van. Minden gyermeknek járna” – hangsúlyozzák a bejegyzésben,
az üzenet szimbolizálására pedig a tenyerükbe írták az apa és anya szavakat, továbbá arra kérnek mindenkit: aki egyetért azzal, hogy a családot 2020-ban is az apa, az anya, illetve a gyerek/gyerekek alkotják, vegyen részt a kezdeményezésben.

Fotó: Facebook/Hetek
Az úgynevezett szivárványcsaládok gyerekvállalási jogáért indított kampány a közösségi médiában az Alaptörvény módosítása után vette kezdetét. A Varga Judit igazságügyi miniszter által jegyzett törvényjavaslat ugyanis kimondja, hogy
„Magyarország védi a házasság intézményét mint egy férfi és egy nő között, önkéntes elhatározás alapján létrejött életközösséget, valamint a családot mint a nemzet fennmaradásának alapját. A családi kapcsolat alapja a házasság, illetve a szülő-gyermek viszony. Az anya nő, az apa férfi.”
Az LMBTQ-közösségeket a törvénymódosító javaslat azon passzusa botránkoztatta meg leginkább, amely szerint az örökbefogadás joga – néhány kivételtől eltekintve – kizárólag a házastársaké lehet.
Tiltakozásuk kifejezésére a Háttér Társaság karöltve a Szivárványcsaládok Közösségével kampányt indított az azonos neműek gyermekvállalási jogának támogatására, mondván: a család fogalma sokkal színesebb, mint ahogy azt néha az emberek gondolják, és a család akkor is család, ha a szülők történetesen azonos neműek. Kampányukban arra buzdítottak, hogy azok, akik egyetértenek a nézeteikkel, készítsenek egy szelfit úgy, hogy a tenyerükre rajzolják a kampány logójául szolgáló három pálcika emberkét, és osszák meg azt a #acsaladazcsalad hashtaggel.

Fotó: Budapestpride.hu