További súlyos kérdések merültek fel a BKV buszbérlési tenderének tisztaságával kapcsolatban. Miután a pályázaton másodikká nyilvánított, vesztes cég, a Truck-Trailer & Parts Kft. (TT&P) kifogásolta a tendernyertes off-shore hátterű vállalat, a CR-Facilities Zrt. ajánlatának érvényességét, augusztusban vitarendezési kérelmet nyújtott be, amelyet a BKV visszautasított. Később a TT&P jogorvoslati eljárást kezdeményezett a Közbeszerzési Döntőbizottságnál (KDb), ám azt indoklás nélkül visszavonta. Kérdés, hogy ezt miért tette, hiszen a CR-Facilities szakmai ajánlatából – amelyet a vesztes cég megtekinthetett – az derült ki: a tendernyertes pályázatának gyakorlatilag nincs érvényes, szakmailag értékelhető pontja, a legfontosabb, központi kérdésben pedig éppen a TT&P kontójára csaltak egy, az alku tárgyát képező autóbusszal kapcsolatban. Az iratbetekintésből ugyanis bebizonyosodott, hogy a Leisztinger Tamás nagyvállalkozó – Tüttő Kata MSZP-s főpolgármester-helyettes korábbi élettársa – érdekkörébe tartozó kamucég szakmai ajánlatának hiánypótlására történetesen a TT&P tulajdonát képező buszt használta fel, méghozzá a vesztes vállalat tudta nélkül. Ez pedig súlyosan sérti a verseny tisztaságát.
Kérdés, hogy a TT&P miért gondolta meg magát a hatósági jogorvoslatra vonatkozó igényét illetően. A vesztes vállalat ugyanis korábban azt is hangoztatta, hogy a birtokukba jutott információk alapján egyértelműen kétséges a CR-Facilities referenciájának valóságtartalma, ami alapján a pályázatból ki kellett volna zárni a céget a hamis adatszolgáltatás/nyilatkozattétel miatt. A kamucég egyébként kizárólag székhellyel rendelkezik, autóbusz-tárolásra alkalmas telephellyel nem, míg a székesfehérvári székhelyű TT&P-nek van megfelelő infrastruktúrája.
Mint arról korábban beszámoltunk, a CR-Facilities referencia gyanánt eleve egy másik – svájci – cégnek kiállított ajánlást mutatott be, ami ráadásul nem is buszbérlésről, hanem vásárlásról szólt. Ezen kívül a tendernyertes két nem létező busz alvázszámát is beleírta az ajánlatába. Még arra sem vették a fáradságot, hogy legalább első ránézésre hitelesnek tűnjön az ajánlatuk, hiszen az utóbbiban feltüntetett részletek még a sémarajzban szereplő adatoknak is ellentmondtak. Ezek fényében figyelemre méltó, hogy a BKV október 30-án aláírta a szerződést a CR-Facilitiesszel. Nehezen érthető, ez hogy történhetett meg, amikor a BKV arról tájékoztatta lapunkat, hogy a közbeszerzési eljárás során előzetes vitarendezésben, illetve jogorvoslati eljárásban vizsgálták az említett problémákat.