A BFK és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által megrendelt forgalmi modellezés eredményei alapján a Galvani híd és a kapcsolódó úthálózat nem növeli, hanem összességében csökkenti a budapesti autóforgalmat (az autók által megtett összes járműkilométert) annak köszönhetően, hogy a külső kerületek közötti, nagy kerülőkre kényszerített autóforgalom közvetlen átjutási lehetőséget kap a Dunán – írta Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója Facebook-bejegyzésében. Kifejtette: a számítások szerint az új híd – a ffőváros hatáskörébe tartozó belvárosi forgalomcsillapító intézkedések feltételezése mellett, de azok hatásán túl – Budapest és térsége közúthálózatán a külső kerületek közötti utak rövidítésével 2025-ben a közúti forgalmat mintegy százezer járműkilométerrel, míg 2040-ben már 170 ezer járműkilométerrel csökkenti naponta. Ennek hatása olyan, mintha Budapesten belül naponta 14 ezer gépkocsi egyáltalán el sem indulna. Ennek következtében csökken a közlekedés okozta szennyezőanyag-kibocsátás, ahogy a forgalmi torlódások is.
Menczer Tamásnak fáj, hogy elfogyott a lelkesedés
A politikus értetlenül áll a baloldali újságírók viselkedése miatt.