A PC-beszéd 2010 után olyan viselkedési és gondolkodási folyamatot indított el, amely minimalizálni igyekszik az egyes vallási, etnikai, kulturális vagy egyéb közösségek megsértését. A politikailag korrekt kánon feltétel nélküli kiszolgálása nemcsak a mainstream médiában megy végbe, hanem az egyetemeken is, ahol megjelentek olyan fogalmak, mint a társadalmi nemek tanulmánya, kritikai rasszelméleti teória, a feminizmus negyedik hulláma, safe space, trigger warning.
A PC megalkuvást nem tűrő gyakorlata elérte a humor világát is, ahol az egalitáriusok, a társadalmi egyenlőségért harcolók háborút hirdettek a természetes és intelligens humor ellen, az irónia és a szarkazmus hiánya pedig egyhangú politikai kommunikációt teremtett. A jelenséggel szemben számtalan humorista felszólalt az utóbbi években, a Monty Python tagja, John Cleese például a PC miatt arra az elhatározásra jutott, hogy többé nem lép fel egyetemeken, ahol számos alkalommal megvádoltak azzal, hogy a kisebbségekből viccet csinál. De a Mr. Beant is megformáló híres brit komikus, Rowan Atkinson szerint is a szólásszabadságot sérti a politikai korrektség.
A XXI. Század Intézet Mozgásban című műsorának legújabb adásában a PC kapcsán Bayer Zsolt publicista elmondta, az olyan filmeket, mint például a Brian élete, ma már nem lehetne leforgatni, hiszen annyira sérti a balliberálisok által erőltetett PC-gondolkodásmódot. Sőt, ami pár éve még viccnek számított – például hogy egy férfi nőnek érzi magát és méhet akar – ma már „rögvalóság”. Hozzátette, a humornak a kommunista időszakban volt egyfajta szelep funkciója. Mint mondta: míg a rendszerváltoztatás előtt a humor kapcsán két tabu volt – 1956 és a határon túli magyarság –, addig ma már számtalan olyan téma és kifejezés van, ami tabunak számít. Bayer Zsolt szerint meglepő, hogy például a South Parkot még engedélyezik, hiszen az is számtalan olyan témát feszeget, amiről a nyugati világban már nem lehet szabadon beszélni. Mint fogalmazott, megjelent egy olyan mesterséges bikkfanyelv, ami korábban a Szovjetunióban volt jellemző.
– Milyen világ az, ahol felmerül, hogy a Grease-t be kell tiltani, mert túl fehér? – tette fel a kérdést, majd hozzátette: a Csernobil című sorozaton is azt kérték számon, hogy nincsen benne fekete karakter.