Rövid videót tett közzé Facebook-oldalán Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség agglomerációs fejlesztésekért felelős államtitkára. A néhány perces felvételen azt kérdezték a Nyugati pályaudvaron átutazóktól, hogy mit várnak a a Budapesti agglomerációs vasúti stratégia fejlesztéseitől. A válaszokból az derül ki, hogy a Budapest és az agglomeráció között közlekedők a legfontosabbnak az utazási körülmények javulását és a menetidő sűrítését tartják.
Mint azt a Magyar Nemzet megírta, az elővárosi vasúthálózat fejlesztése már megkezdődött, évek óta cserélődik például a vasúti kocsik állománya. A kormány a stratégia szerint húsz év alatt 2000 milliárd forintot költene a további korszerűsítésre, elsősorban uniós forrásokból. Fürjes Balázs február elején egy konferencián elmondta, a véglegesítés előtt álló vasútfejlesztési stratégia céljai között szerepel, hogy minden elővárosi állomásról óránként legalább négy vonat induljon Budapestre, amelyekkel legalább három metróvonal elérhető közvetlenül, és mindezt egyetlen bérlettel vagy jeggyel lehessen igénybe venni. A koncepció legfontosabb elemei a Déli Körvasút és átmenő vasúti rendszer megvalósítása, a meglévő vasúti infrastruktúra felújítása és fejlesztése, hiányzó megállók és átszállókapcsolatok megépítése, valamint a járműpark fejlesztése.