Népszerűsítik a kastélyokat és a várakat

Együttműködési megállapodást kötött a Nemzeti Örökségvédelmi Fejlesztési Nonprofit Kft. és a Magyar Turisztikai Ügynökség a kölcsönös marketingtámogatás, a kastélyok, várak minősítési rendszerének közös kidolgozása érdekében, továbbá, hogy minél több hazai és nemzetközi turista ismerje meg és keresse majd fel Magyarország legszebb épített örökségi helyszíneit – közölték a szervezetek az MTI-vel szerdán.

Magyar Nemzet
Forrás: mti2021. 03. 17. 16:37
A Festetics kastély gyönyörű példája a kastélyprogram részeként történő megújulásnak
A Festetics kastély gyönyörű példája a kastélyprogram részeként történő megújulásnak Fotó: Mirkó István
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A turizmus újraépítésében kiemelt szerepe lesz a Nemzeti Örökségvédelmi Fejlesztési Nonprofit Kft. (NÖF) és a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) együttműködésének, hiszen a jövőben még inkább felértékelődnek a szabadtéri programok és az olyan hazai attrakciók, mint a kastélyok, várak, kastélykertek és -parkok, amelyek lehetőséget biztosítanak a családoknak a feltöltődésre – áll a két szervezet közleményében. Az MTÜ nagy hangsúlyt fektet az örökségvédelmi helyszínek bemutatására, a NÖF pedig vezető szerepet tölt be a létesítmények állapotának megőrzésében, fejlesztésében és üzemeltetésében.

 

Koordinációjában valósulnak meg a Nemzeti kastélyprogram és Nemzeti várprogram fejlesztései is, mellyel országszerte harminc műemlék (18 kastély és 12 vár) újul meg.

 

A közös célok érdekében kötött megállapodást március 17-én Glázer Tamás, a NÖF ügyvezető igazgatója és Könnyid László, az MTÜ vezérigazgató-helyettese írta alá. Az együttműködés kiterjed a belföldi és a környező országokbeli marketingkampányokra és kommunikációs aktivitásokra, melyek során a NÖF kiemelt partnerként mutatja majd be a hozzá tartozó attrakciókat roadshow-kon, kiállításokon. Közös, a hazai kastélyokat és várakat bemutató kiadvány készült, amely hamarosan elérhető lesz a Tourinform irodákban és a NÖF kezelésében lévő intézményekben. A két szervezet együttműködik a kastélyok, várak turisztikai minősítési rendszerének kidolgozásában is, illetve a NÖF nagyközönségi kommunikációját az eddigieknél is szorosabban segítik a Tourinform irodái. Ezen felül az MTÜ kezelésében lévő keszthelyi Festetics-kastély is megjelenik elfogadóhelyként a NÖF Kastélykártya-programjában – írták. Glázer Tamás, a NÖF ügyvezető igazgatója a közleményben kifejtette:

a történelmi örökséget láthatóbbá kell tenni és be kell kapcsolni az ország turisztikai vérkeringésébe, a várak és kastélyok pozícióját meg kell erősíteni a Kárpát-medence közösségi, kulturális és turisztikai életében.

A láthatóság és versenyképesség növelésében kiemelt szerepe van a tudásmegosztásnak, a kommunikációnak és a turisztikai marketing hatékony alkalmazásának itthon és a határokon túl is, ezek alapjai a most aláírt együttműködésnek – tette hozzá.

Könnyid László, az MTÜ vezérigazgató-helyettese szerint közös feladatuk, hogy a marketingkommunikáció segítségével minél több turista megismerje ezeket a történelmi épületeket, nemzeti emlékhelyeket, és ha már lehet utazni, fel is keresse azokat.

Kitértek arra: jelentős utazási kedv érzékelhető a történelmi épületek és a hozzájuk tartozó parkok és kertek iránt. A kastélyok, várak, örökségvédelmi helyszínek népszerűségét mutatja, hogy 2020 júniustól a november 11-i lezárásokig folyamatosan megdőltek az egy évvel korábbi látogatószámok, az épületekben érvényben lévő szigorú létszámkorlát ellenére. Tavaly augusztusban csaknem ötven százalékkal többen keresték fel a NÖF kezelésében lévő létesítményeket, és népszerű a tavaly nyáron bevezetett, kedvezményeket és exkluzív tartalmakat biztosító Kastélykártya.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.