A turizmus újraépítésében kiemelt szerepe lesz a Nemzeti Örökségvédelmi Fejlesztési Nonprofit Kft. (NÖF) és a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) együttműködésének, hiszen a jövőben még inkább felértékelődnek a szabadtéri programok és az olyan hazai attrakciók, mint a kastélyok, várak, kastélykertek és -parkok, amelyek lehetőséget biztosítanak a családoknak a feltöltődésre – áll a két szervezet közleményében. Az MTÜ nagy hangsúlyt fektet az örökségvédelmi helyszínek bemutatására, a NÖF pedig vezető szerepet tölt be a létesítmények állapotának megőrzésében, fejlesztésében és üzemeltetésében.
Koordinációjában valósulnak meg a Nemzeti kastélyprogram és Nemzeti várprogram fejlesztései is, mellyel országszerte harminc műemlék (18 kastély és 12 vár) újul meg.
A közös célok érdekében kötött megállapodást március 17-én Glázer Tamás, a NÖF ügyvezető igazgatója és Könnyid László, az MTÜ vezérigazgató-helyettese írta alá. Az együttműködés kiterjed a belföldi és a környező országokbeli marketingkampányokra és kommunikációs aktivitásokra, melyek során a NÖF kiemelt partnerként mutatja majd be a hozzá tartozó attrakciókat roadshow-kon, kiállításokon. Közös, a hazai kastélyokat és várakat bemutató kiadvány készült, amely hamarosan elérhető lesz a Tourinform irodákban és a NÖF kezelésében lévő intézményekben. A két szervezet együttműködik a kastélyok, várak turisztikai minősítési rendszerének kidolgozásában is, illetve a NÖF nagyközönségi kommunikációját az eddigieknél is szorosabban segítik a Tourinform irodái. Ezen felül az MTÜ kezelésében lévő keszthelyi Festetics-kastély is megjelenik elfogadóhelyként a NÖF Kastélykártya-programjában – írták. Glázer Tamás, a NÖF ügyvezető igazgatója a közleményben kifejtette:
a történelmi örökséget láthatóbbá kell tenni és be kell kapcsolni az ország turisztikai vérkeringésébe, a várak és kastélyok pozícióját meg kell erősíteni a Kárpát-medence közösségi, kulturális és turisztikai életében.
A láthatóság és versenyképesség növelésében kiemelt szerepe van a tudásmegosztásnak, a kommunikációnak és a turisztikai marketing hatékony alkalmazásának itthon és a határokon túl is, ezek alapjai a most aláírt együttműködésnek – tette hozzá.