Szivárványos propagandáért indul eljárás az RTL Klub ellen

A Háttér Társaság szivárványcsaládokról szóló kampányvideójának sugárzása miatt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság közigazgatási hatósági eljárást indított az RTL Magyarország ellen. A hatóság közölte: a hirdetés által a kereskedelmi csatorna megsértette a gyerekek védelemhez fűződő jogát. Az eljárás hírére reagálva a kisfilmet készítő LMBTQ-szervezet kijelentette: a Médiahatóság a növekvő állami homo- és transzfóbia szócsövévé vált.

Forrás: rtl.hu, hatter.hu2021. 03. 05. 16:00
A kereskedelmi csatorna is kiáll szivárványcsaládok gyerekvállalási jogáért Fotó: Facebook/RTL Klub
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Háttér Társaság által készített kampányfilm egyes részleteit az RTL Klub „társadalmi célú hirdetés” formájában december 21-től, a #acsaládazcsalád elnevezésű kampányon belül kezdte el sugározni. Az este kilenc óra előtt bemutatott videók – amelyekben a szivárványszülők mellett különböző szakemberek is a szivárványcsaládok jogi és társadalmi hátrányairól beszélnek – összesen tizenegy napon keresztül voltak láthatóak a legnagyobb elérésű kereskedelmi csatorna képernyőjén, azzal pedig, hogy

a kisfilmet este kilenc előtt sugározták, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) véleménye szerint a 16 éven aluli nézőkben feloldatlan feszültséget és bizonytalanságot okoztak.

Az eljárás hírére reagálva az RTL Magyarország közölte: a hirdetés nem csak 16 éven felüliek számára mutatható be, ezért a sugárzás jogszerű volt. A kampányvideót készítő LMBTQ-szervezet ügyvivője pedig azt hangoztatta, hogy a kisfilm a társadalmi párbeszéd egy fontos része, amely nem tartalmaz olyan elemeket, amelyek kiskorúak számára bármilyen hátránnyal vagy kárral járna. Dombos Tamás továbbá kijelentette:

a Médiahatóság célja az LMBTQ-szervezetek elhallgattatása, azaz, hogy ne lehessen a kérdésről érdemi társadalmi vitát folytatni, ennek ellenére a társaság viszont továbbra is úgy véli, hogy a gyerekek érdekeit éppen az szolgálja, hogy koruknak megfelelően ugyan, de halljanak a társadalom sokszínűségéről.

A kereskedelmi csatorna is támogatja az azonos nemű párok gyerekvállalását
Fotó: Facebook/RTL Klub

Miképpen a Magyar Nemzet is beszámolt róla, a Szivárványcsaládok Közössége és a Háttér Társaság #acsaládazcsalád elnevezésű kampánya három hónappal ezelőtt, az alaptörvény módosítása után vette kezdetét. Az úgynevezett szivárványcsaládok gyerekvállalási jogáért indított lobbi hatására nemrégiben több mint negyven magyar multinacionális vállalat közölte : támogatja az azonos nemű párok gyermekvállalását. Később Gulácsi Péter sztárfutballista is nyilvánvalóvá tette, hogy teljes mellszélességgel kiáll a szivárványcsaládok mellett, őt követően pedig egy másik labdarúgó, Jakabfi Zsanett is kiállt az LMBTQ-szervezetek által indított kezdeményezés mellett.

Pityinger László „Dopeman” viszont szembement az érzékenyítésre játszó fősodorral. A rapper a szivárványcsaládok, valamint a napról napra erősödő genderlobbi kapcsán ugyanis kijelentette:

„lehet a férfiakat herélni a végtelenségig, meg manusokat csinálni a nőkből, de a nő nem véletlenül nő és a férfi sem véletlenül férfi. A lényeg, hogy ez előbb-utóbb visszaüt”

– vélekedett Dopeman, hangsúlyozva, hogy Magyarországon olyan lendülettel propagálják ezt a témát, mintha legalább százezreket érintene, holott hazánkban mindössze kétszázhuszonkilenc szivárványcsalád van. – Kirakatsztori és hangulatcsinálás az egész – fűzte hozzá.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.