Dráguló jegyárak és romló színvonal a miskolci tömegközlekedésben

Soós Attila szerint ha így megy tovább, a miskolci baloldal csődbe viszi a helyi közlekedési társaságot.

2021. 04. 29. 18:34
Soós Attila attól tart, hogy nagy bajba kerülhet a tömegközlekedési cég Forrás: Észak-Magyarország
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A miskolci baloldal előbb felemelte a közlekedési bérletek és persze a vonaljegyek árát is, előállítva Magyarország valaha volt legdrágább, ötszáz forintos vonaljegyét, majd ezt követően drasztikusan visszavágta a miskolci villamosok és buszok menetrendjét, bevezette az óránként közlekedő buszokat, ráadásul mindezt a járvány kellős közepén – erről beszélt csütörtökön sajtótájékoztatón Soós Attila miskolci fideszes önkormányzati képviselő. A politikus hozzátette: mindezek után Bartha György (MSZP) önkormányzati képviselő védekezésképpen csak annyit tudott mondani, hogy a jelenlegi forrásokból ennyi járatra futja.

– Arról azonban már nem beszélt Bartha György, hogy a forráshiányt éppen ő és a baloldali barátai állították elő a vállalatnál, amikor a 2021. évi költségvetés tervezésekor hatszázmillió forintot egy tollvonással elvontak a cégtől.

Nem azért, mert nem volt meg ez a pénz, hanem arról van szó, hogy ezt a hatszázmillió forintot máshová tervezték be a miskolci költségvetésben, ugyanis ez a pénz nagyjából a haverok, barátok, rokonok, párttársak fizetéseire, megbízási díjaira és tiszteletdíjaira kellett – hangsúlyozta a fideszes politikus.

Soós Attila attól tart, hogy nagy bajba kerülhet a tömegközlekedési cég
Fotó: Észak-Magyarország

Szavai szerint többek között magára Bartha György nagypolgári megélhetésére is kellett a pénz, mert arról az MSZP-s politikus nem beszélt, hogy az ő egymillió forint körüli havi bérére azért minden körülmények között futja Miskolcon. – Ő ugyanis öt jogcímen is kap jövedelmet a várostól, ráadásul ennek a bérnek egy jelentős részét éppen a nagy bajban lévő közlekedési vállalat fizeti, ahol ő felügyelőbizottsági tag. Mindenesetre a miskolci utasok érdekeit nem nagyon felügyeli, sőt a baloldal szerint rendben van így a helyi tömegközlekedés menetrendje.

Arra is futja Miskolcon, hogy a vezető káderek munkáját jó fizetésemeléssel hálálják meg. Bizonyára ezért döntött úgy a miskolci baloldal, hogy kapjanak fizetésemelést az Miskolc Városi Közlekedési Zrt. vezetői, miközben az utasok egy része inkább már gyalog jár, a vállalat pedig a valaha volt legnagyobb válságát éli – fogalmazott Soós.

Elmondta, ha viccelődni akarnánk, akkor mondhatnánk, hogy természetes a közlekedési vállalat vezetőinek járó fizetésemelés, hiszen megspórolták a rávalót a miskolci utasokon. – Azonban a helyzet egyáltalán nem vicces, mert ha így megy tovább, a miskolci baloldal előbb-utóbb csődbe viszi a tömegközlekedést – tette hozzá.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.