A tavaszi száraz, napsütéses időben nemcsak a kirándulók, a motorosok is ellepték a hegyvidéki utakat. A Mátra, a Bükk, a Mecsek, a zalai dombok, Dobogókő erdeinek a csendjét percenként töri meg a járművek zaja. A száguldozók ráadásul a többi közlekedő életét, biztonságát is veszélyeztetik manővereikkel. Az elmúlt hétvégén Kazincbarcikán vesztette életét egy motoros, a sebességtúllépés miatt kisodródott egy kanyarban. A vezető nem viselt a biztonságos motorozáshoz kellő ruházatot, sisakja sem volt bekapcsolva, az az ütközésnél lerepült a fejéről, így semmi esélye nem volt a baleset túlélésére.
A Parádsasvár környékén lakó polgárok és a Mátrát hétvégenként birtokba vevő alföldi és fővárosi motorosok közötti ellentét tavaly szeptemberben már nyílt konfliktussá vált. A helyzet 2021 elejére sem változott, az elmúlt három napos, csapadékmentes hétvégén több száz motoros száguldozott a mátrai szerpentineken, sokszor a települések belterületén, üdülőövezetekben sem csökkentve a sebességet.

Fotó: Facebook
Parádsasvár, Parád és Bodony vezetése tavaly már a rendőrséghez benyújtott petícióban követelte, hogy a közutat fülsértő motorbőgés közepette versenypályának tekintőket tiltsák ki a 24-es számú főút Galyatető-elágazás és Parádsasvár-elágazás közötti szakaszáról. Holló Henrik, Parádsasvár polgármestere több fórumon is hangoztatta, hiába van több rendőri ellenőrzés, ez nem elég, a szabálytalankodó motorosok idén újra elözönlötték az utakat. A balesetveszély mellett az állandó hangszennyezés is probléma, a nagyobb teljesítmény miatt fojtásuktól megszabadított kipufogók lehetetlenné teszik az itt élők, itt kikapcsolódást kereső túrázók nyugalmát.
A rendőrség álláspontja szerint az ő hatáskörük a szabályok betartatása és a közúti forgalom ellenőrzése. Ha a települések ki akarják tiltani az útjaikról a motorosokat, illetve ha sebességet korlátozó táblákat, fekvőrendőrök telepítését kérvényezik, azt a közutat kezelő hatósággal kell egyeztetniük az illetékes önkormányzatoknak. Az Országos Rendőr-főkapitányság annyit tehet, hogy több járőrt vezényel, több ellenőrző pontot telepít hétvégenként a hegyi utakra, de a motorosok egymást értesítve ezt elkerülik, s máshová mennek kipróbálni gépeik erejét, folyamatos macska-egér játékot űzve a rendőrökkel.