A bosszúság mellett pénzügyi kárt is okoz Biatorbágynak az, hogy helyi civilek tavaly nyár óta gáncsolják a BuBa városi szakaszának megépítését. Mint azt lapunk korábban megírta, noha az országos projekt tervezése már hét éve folyik, a munkaszakaszokról folyamatosan beszámolt a helyi média, és a végleges tervekre 2018-ban bólintott rá az önkormányzat, biatorbágyi lakosok tavaly nyáron, a munkálatok megkezdésekor kezdtek el aláírásokat gyűjteni a már elfogadott tervekkel ellen.
Tarjáni István polgármester ősszel lakossági fórumot hívott össze, amelyen az akkor már az országos baloldali politika által is feltüzelt helybeliek helyi népszavazás kiírását követelték. A polgármester a többségi döntést elfogadta, de a járványügyi helyzet megváltozásáig a választási iroda nem léphet.
A lakossággal kötött megegyezés szerint a népszavazásig az építkezés áll. Ősz óta a város a projektért felelős Révész Máriusz kormánybiztossal és a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-vel együttműködve terveket készített egy alternatív nyomvonalra, és azon a BuBa már elérhető. Az aláírásokat gyűjtő civilek ennek ellenére ragaszkodtak ahhoz, hogy új tervek készüljenek az eredeti nyomvonalra, ami mostanra meg is történt. Az új koncepciót a lakosság véleményezheti. Tarjáni István a közösségi oldalán közzétett videóban elmondta, a népszavazás kiírása és megrendezése hatmillióba kerül majd a városnak, a tervek pedig több mint egymilliót vittek el az önkormányzat kasszájából.