„Egy emlék Tarlós István idejéből: György István főpolgármester-helyettes és Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója a dunai hajós közösségi közlekedés ünnepélyes újraindításán. Karácsony Gergely most ezt is megszünteti! Ez egy folyó két partján elterülő városban több mint dilettantizmus!” – írja Dódity Gabriella, aki korábban György István munkatársa volt a fővárosban. A kormánypárti politikus maga is ott volt a szalagátvágást követő első hajóúton.

„2010 és 2014 között a főpolgármester-helyettesi csapat tagjaként segíthettem, hogy Tarlós István vezetésével újraélesszük Budapestet a Demszky-korszak tetszhalott állapotából. Budapest vezetésére alázattal, elszántsággal és szakértelemmel készülő csapat volt ez.
Kész programtervvel rendelkező politikusok és szakértők, cégvezetők kezében volt akkor a nemzet fővárosa, amelynek irányításához, fejlesztéséhez alkotó, teremtő lendülettel láttak neki” – emlékezett vissza azokra az időkre Dódity, aki szerint most csak a rombolás megy, a hozzá nem értéssel vegyített semmittevés az irányadó.
„A város vezetésére való felkészülés elmaradt, a politikai, hatalmi osztozkodásra pazarolták el az időt. Karácsony Gergely alkalmatlan és tehetségtelen Budapest vezetésére, és most Gyurcsány bábjaként ismét a miniszterelnök-jelöltséggel próbálkozik.
Csak végig kell nézni Budapesten, és láthatjuk, maximum egy autó vezetését bízhatnánk rá. Csak épp jogsija sincs”
– zárta sorait a kormánypárti politikus.
Wintermantel Zsolt, Újpest korábbi polgármestere a közösségi oldalán ironikusan megjegyezte, utalva a főpolgármester spontán kerékpársáv-felfestési akcióira: „Tarlós megcsinálta, Karácsony beszünteti. Nem lesz menetrendszerű dunai közösségi hajóközlekedés. Helyette biztos festenek majd vízibiciklisávokat a vízre.”
Átcsoportosították a forrásokat
A BKV azzal magyarázta menetrend szerinti hajójáratainak a megszűnését, hogy a koronavírus-járvány miatt mind a cég, mind a főváros pénzszűkében van. A Telex.hu azt írta: mivel a közszolgáltatásban végzett menetrend szerinti hajóközlekedés költségeit nem fedezi a menetjegyekből származó bevétel, ez évente 300-500 millió forintos pluszkiadást jelent a cégnek. A pénzt inkább az alaptevékenységre, buszokra, villamosokra költik.