időjárás 1°C Natália 2021. December 9.
logo
Megkezdték a kizárólagos lakossági parkolóhelyek kialakítását

Mostantól nem parkolhat akárki akárhol Erzsébetvárosban

Kerékgyártó György
2021.11.24. 17:56 2021.11.24. 19:53
Mostantól nem parkolhat akárki akárhol Erzsébetvárosban

Már az első napon indulatokat váltott ki az erzsébetvárosi önkormányzat újabb akciója. Annak a már folyamatban lévő projektnek a keretében, amely a kerület belső részének forgalmi átalakítását célozza, megkezdték a kizárólagos lakossági parkolók kialakítását. Ez azonban számos újabb kérdést vet fel.

Maga Niedermüller Péter, Erzsébetváros polgármestere is részt vett november 24-én a Wesselényi és a Kazinczy utca sarkán az első kizárólagos lakossági parkolóhely kialakítását jelző tábla elhelyezésén. Az esemény egy újabb lépcsője annak a projektnek, amelyet 2020 augusztusában kezdtek meg a fővárossal, a szomszédos kerületekkel, a BKK-val és a Budapesti Közúttal egyeztetve, és a amely máris gondot okozott a kerületi lakosságnak. 

A pilot programként folyó projekt lényege, hogy a forgalmi rend átterelésével megpróbálják Belső-Erzsébetváros, vagyis a Wesselényi utca–Károly körút–Király utca–Dohány utca által határolt területet minél inkább mentesíteni az autós forgalomtól. 

Mindez – amint arról az önkormányzat lapunkat korábban tájékoztatta – azért fontos, mert a jelentősen beépített kerületrészben nincs lehetőség újabb parkok vagy fasorok kialakítására, ezért a jobb levegő, a csendesebb, nyugalmasabb környezet a forgalom átalakításával hozható létre.

A meghosszabbított pilot program jövő év június 30-ig tart, július 1-jétől pedig élesedik, vagyis a kerületvezetés tervei szerint addigra végezniük kell a finomhangolással, ki kell szűrniük az esetleges ellentmondásokat. Márpedig ilyenből máris akad. A polgármester november 18-án közmeghallgatást tartott, amelyen kiderült, 

az eddigi átalakítások egyes kerületrészekben, például a Síp, a Holló és a Klauzál utcában éppenhogy a forgalom, a zaj és a légszennyezettség növekedését váltották ki. 

Niedermüller a közmeghallgatáson azt mondta, tudatában vannak annak, hogy még finomítani kell, ezen dolgoznak is, de végül is nincs olyan változtatás, amely során mindenki számára kedvező eredmény születik.

A kizárólagos lakossági parkolók a szándék szerint egyszerre szolgálnák a helyben élők érdekeit, és hozzájárulnának a környezeti terhelés csökkentéséhez. 

Amint azt a polgármester a saját közösségi oldalán közzétett videóban elmondta, a kerületben 7200 parkolóhely van, ugyanakkor 12 ezer autót jelentettek be a lakók. 

A helyek kizárólagossága az esti órákban lép érvénybe, ekkortól egészen reggelig csak kerületi lakosok parkolhatnak itt.

– Természetesen nem vagyok olyan naiv, hogy azt gondoljam, ez minden problémát megold, de segíthet a kerületieknek, hogy könnyebben találjanak parkolóhelyet, amikor este hazaérkeznek – mondta videójában Niedermüller Péter.

A tervek szerint január 1-jétől élesedik a rendszer, majd egy próbaidőszak után, tavasszal fel is festik a parkolóhelyeket.

A kezdeményezést nem fogadta egyértelmű lelkesedés. 

A videó kommentelői között akadt, aki felvetette, hogy pontosan ugyanaz a probléma vetül fel, mint más, belső kerületek parkolórendjének átalakításakor: hogyan tud majd parkolni az, aki bérelt lakásban él? Ezenkívül az eddigi közleményekből nem derül ki, milyen módon ellenőrzi majd a helyi közterület-felügyelet, hogy valóban helyi autó parkol az adott helyen, továbbá az esetleges büntetések mértékéről sem esett szó.

Borítókép: Niedermüller Péter úgy nyilatkozott, januártól élesedik az új parkolási rend (Fotó: MTI/Máthé Zoltán)