Niedermüller Péter lezáratná Belső-Erzsébetvárost az autók elől

Kísérleti jelleggel már tavaly megkezdődött a forgalmi rend megváltoztatása Belső-Erzsébetvárosban. A cél az, hogy csökkenjen az átmenő forgalom, de néhány utcában épp az ellenkezőjét sikerült elérni. A lakók felháborodtak, közben Niedermüller Péter polgármester már az egész kerületrész lezárását tervezi.

Kerékgyártó György
2021. 11. 20. 6:54
NIEDERMÜLLER Péter
Budapest, 2020. mrcius 1. Niedermüller Péter, a prt alelnke beszdet mond a Demokratikus Koalci (DK) X. tisztjt kongresszusn a Budapest Kongresszusi Kzpontban 2020. mrcius 1-jn. MTI/Máthé Zoltán Fotó: Máthé Zoltán Forrás: MTI
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az autós forgalom kizárását tervezi Niedermüller Péter polgármester a Belső-Erzsébetvárosban, noha a kerület a forgalmi terhelés mellett számos más problémától is szenved: például a felelőtlen állattartás miatt a kutyaürüléktől vagy a bulinegyed zajától – bár ez utóbbira a járvány átmeneti megoldást hozott. Az autós forgalom átterelésével egy éve kísérletezik a kerület a fővárossal, a Budapesti Közlekedési Központtal (BKK) és a Budapest Közúttal együttműködve, de úgy tűnik, az eredeti szándékkal éppen ellentétes eredményt sikerült elérni. 

A téma szóba került a november 18-án rendezett, az önkormányzat Facebook-oldalán is visszanézhető közmeghallgatáson, ahol kiderült, a lakók egyáltalán nem elégedettek a kezdeményezéssel. A Klauzál, a Síp és a Holló utcában élők azt tapasztalták, hogy a lakóhelyükön éppenséggel megnőtt a forgalommal együtt a zaj és a füst, köszönhetően a Wesselényi utca forgalmának az arra terelése miatt.

– Nem az önkormányzat jelöli ki és végzi el a forgalomtechnikai változtatásokat, hanem a BKK – passzolta tovább a problémát Niedermüller Péter lakossági kérdésre válaszolva. – Mi a legutóbbi testületi ülésen azért hosszabbítottuk meg a pilot projektet 2022. június 30-ig, hogy a keletkezett konfliktusokat legyen idő kezelni. Tudatában vagyunk a problémáknak, és fogunk rájuk megoldást találni, de kénytelenek vagyunk ebben az ügyben a BKK-val és a Budapest Közúttal együttműködni. Ugyanakkor azt önök is tudják, hogy soha semmilyen ügyben nincs olyan megoldás, amivel mindig mindenki száz százalékig elégedett lesz. Azt semmiképp nem tudom elképzelni, hogy visszaállítsuk a régi rendet – szabadkozott a kerület polgármestere.

Miközben Erzsébetváros vezetése küzd a pilot program kiigazításával, a polgármester az Inforádióban bejelentette, nagyobb hatókörű átalakításra készülnek: Belső-Erzsébetvárosból, vagyis a Wesselényi utca–Károly körút–Király utca–Dohány utca által határolt területről szeretnék az autókat kitiltani. Az elképzelés szerint csak az itt élők és a vállalkozásokat kiszolgáló szállítók hajthatnának be. Mindezt 2022. július 1-jétől, tehát nem nehéz kiszámolni, hogy a fentebb említett pilot program határidejét követő naptól. 

A tervezettel kapcsolatban az Inforádiónak Niedermüller szinte szóról szóra ugyanazt mondta el, mint a közmeghallgatáson a kísérleti programmal kapcsolatban: – A védett övezet kialakítása a budapesti parkolási rend része, intenzív tárgyalásokra lesz szükség a fővárossal, a BKK-val, a Budapest Közúttal. Az erzsébetvárosi önkormányzat önmagában nem tudja ezt megvalósítani, csak akkor, hogyha van egy intenzív tárgyalássorozat, aminek a végén közösen kialakítunk egy parkolási és forgalomcsillapítási rendet.

A hírt követően nyilatkozatot adott ki Balogh Samu, Karácsony Gergely kabinetfőnöke. „A fővárosi önkormányzat több kerülettel együttműködve tavaly nyáron kezdett forgalomcsillapítási mintaprojektekbe, hogy kevesebb zaj, füst és forgalom nehezítse a helyi lakosok életét. Ezek közül a legnagyobb beavatkozást Belső-Erzsébetvárosban a Károly körút és az Erzsébet körút között hajtottuk végre. A célunk az volt, hogy a korábban a területet átszelő átmenő forgalom elkerülje a kisebb utcákat és haladjon inkább a város főbb sugárútjain. A korábbi torlódások egyébként az itt közlekedő trolikat is hátráltatta, tehát az intézkedés a közösségi közlekedést is segítette. Mára, egy év elteltével a tapasztalatok egyértelműek: az átmenő forgalom elhagyta a területet, kevesebben autóznak keresztül Belső-Erzsébetvároson, a trolik közlekedése javult, könnyebb és biztonságosabb a területen sétálni, biciklizni. Az eredeti céljainkat tehát elértük, a mintaprojekt sikeres” – írta a kabinetfőnök, aki ezek szerint nem vett részt az erzsébetvárosi közmeghallgatáson. 

Borítókép: Niedermüller Péter, Erzsébetváros polgármestere (Fotó: MTI/Máthé Zoltán)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.