A dugódíj mielőbbi bevezetésére és a pesti alsó rakpart teljes autómentesítésére lenne szükség ahhoz, hogy Budapest autóforgalmát csökkenteni lehessen– nyilatkozta Bakos Bernadett, az LMP országgyűlési képviselője pénteki sajtótájékoztatóján.
Szerinte a fővárosban évente kétezer ember hal meg idő előtt a légszennyezettség miatt, és úgy vélte, a szennyezés, a zaj és a stressz csökkentése érdekében ezért a várost át kell tervezni autóról emberre. Bakos Bernadett kiemelte azt is, hogy a rakpart egy szakaszának lezárása csak félmegoldás, és teljes autómentességet szorgalmazott, hogy a terület a gyalogosoké, a kerékpárosoké, a piknikezőké lehessen. Az LMP használatarányos díjat javasol, amelynek értelmében ott és akkor kellene többet fizetni, amikor és ahol nagyobb a dugó és a légszennyezettség és a befolyt összeget a közösségi közlekedésre kellene fordítani.
A politikus sérelmezte, hogy a főpolgármester szerint a dugódíj nem időszerű, holott mint emlékeztetett, annak bevezetése Karácsony Gergely választási programjában is szerepelt. Jelenleg törvény tiltja, hogy az önkormányzat (személyautók esetén) díjat szedjen a közút használatáért, ezt csak az Országgyűlés többsége változtathatja meg. Erre reagálva, a Magyar Nemzet kérdésére Bakos Bernadett kifejtette, hogy
mindenekelőtt az önkormányzati törvény akadályozza a díj bevezetését, azt kellene szerinte módosítani
először. Hozzátette: az LMP Karácsony Gergelytől azt kéri, hogy készüljön a dugódíj bevezetéséről hatástanulmány.
Borítókép: Bakos Bernadett a sajtótájékoztatón (Harangozó Éva)