Megduplázódott menetidő, végeláthatatlan kígyózó kocsisorok és kiábrándult autósok.
Szinte a feje tetejére állt a közlekedés Budapesten, miután mától – a Lánchíd felújítása miatt – lezárták a budai alsó rakpartot a Döbrentei tér és a Halász utca között. Ezt a szakaszt egészen augusztus közepéig nem használhatják az autósok. Alternatív útvonal nem sok van, az autósok a környező utcákat kényszerülnek használni, ahol emiatt óriási dugók alakultak ki.
Azok, akik Óbuda felől érkeznek, déli irányba a Halász utcáig mehetnek autóval. Onnan vagy a Fő utca irányába lehet tovább haladni az Alagút vagy a Lánchíd utca felé, a Krisztina körút–Szent Gellért rakpart és Műegyetem rakpart útvonalon.
Azoknak pedig, akik a másik irányból, az Erzsébet híd felől érkeznek, a Döbrentei térig közlekedhetnek, majd az Attila út irányába kell kerülniük, végül a Bem rakparton haladva a Halász utcától térhetnek vissza a gyorsabb haladást biztosító budai alsó rakpartra.
Fontos változás, hogy a Halász utcai felhajtó szűk kapacitása miatt a Margit hídnál sem lehet lehajtani déli irányba az alsó rakpartra. Emiatt pedig még nagyobb a torlódás.
A reggeli csúcsban több kilométeres összefüggő kocsisorok kígyóztak a budai utcákban, valamennyi kerülőúton.
De szinte ugyanez volt a helyzet tavaly nyáron is. Teljesen megbénult a közlekedés, miután a Karácsony Gergely vezette főváros több nagyberuházását is egyszerre indított el. 2020 tavaszán pedig egyik napról a másikra alakítottak ki biciklisávokat, többek között a Nagykörúton, ahol azóta szinte lehetetlen gépjárművel közlekedni.
A mostani korlátozás egész nyárra megnehezíti a fővárosi közlekedők életét, a lezárás ugyanis két hónapig, augusztus közepéig lesz érvényben. Ráadásul a közlekedést nehezíti az is, hogy addig a 3-as metrók helyett pótlóbuszok közlekednek a belvárosi és déli szakaszon.
A Fidesz–KDNP fővárosi frakcióvezetője szerint látható, hogy Karácsony Gergely ötletei közlekedési káoszt okoznak a fővárosban. Wintermantel Zsolt hangsúlyozta, itt az ideje, hogy a főpolgármester végre meghallgassa a szakmai szervezetek érveit is.
„Most láthatjuk, hogy ha egy ilyen fontos útszakasz a budai oldalon kiesik, akkor az milyen áldatlan állapotokat idéz elő. Nem beszélve arról, hogy a Lánchídon például már közlekedhetnénk, hogyha ő 2020 februárjában aláírja azt a szerződést, amit még Tarlós István és a Fidesz–KDNP idején folytattak le, akkor már kész lenne a Lánchíd felújítása, és nem került volna ötmilliárd forinttal többe” – fogalmazott a politikus.
Karácsony Gergely megválasztása óta következetesen kitart autóellenes politikája mellett.
Azoknak, akiket zavar a dugó, azt ajánlotta, hogy szálljanak ki a kocsiból és menjenek gyalog, ő a gyorsabb haladás érdekében mégis hivatali autót használ, és előszeretettel használja a buszsávot is,
miközben a budapesti autósok, betartva a KRESZ-szabályokat szinte lépésben tudnak csak haladni a fővárosban.
Az M1 tudósítója a déli híradóban arról számolt be, hogy a Döbrentei téren folyamatos a dudaszó, a kocsisor pedig egészen a Szabadság hídig ér.
Borítókép: Illusztráció (Fotó: Bach Máté)