Újabb hídon kelhetünk át kerékpárral és gyalogosan Szlovákiába

Megkezdődtek a kivitelezési munkák a magyarországi Dunakiliti és a szlovákiai Doborgaz közötti hídon, amelyet átadása után kerékpárosok, gyalogosok, a mentőszolgálat és a fenntartási munkálatokat végző gépkocsik használhatnak – közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) csütörtökön.

Magyar Nemzet
Forrás: MTI2023. 03. 16. 15:37
Debrecen, 2022. január 3. Kerékpáros és felhõs égbolt Debrecenben fotózva 2022. január 3-án. MTI/Czeglédi Zsolt Fotó: Czeglédi Zsolt
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Dunakiliti–Dobrohost (Doborgaz) közötti gyalogos-kerékpáros Duna-híd és a hozzá vezető szakaszok, műtárgyak megvalósítása lehetőséget teremthet arra, hogy a térségben levő, eddig elszigetelt határ menti települések között kapcsolat alakuljon ki. 

Az új kapcsolat elsősorban a helyi lakosság számára kedvező, továbbá a turisztikai igényeket is kielégíti.

A híd összeköti a szlovák oldali Kis-Csallóköz szigetet a magyar oldali Szigetközzel, és részévé válik az EuroVelo 6 kerékpáros útvonalnak.
A fejlesztés részeként a Duna jobb parti, Magyarország felőli oldalán gyalogos és kerékpáros út épül a duzzasztómű és a híd közötti szakaszon közel 506 méteres hosszban. A Dunakiliti és Doborgaz közötti híd 500 méter hosszú lesz (mederhíd az ártéri hidakkal együtt), amelynek fele közvetlenül a víz fölött húzódik majd. A hídhoz a szlovák oldalon is gyalogos és kerékpárút kapcsolódik – írják a közleményben.
A „Doborgaz–Dunakiliti gyalogos- és kerékpáros híd építése” című projekt az Interreg V-A Szlovákia-Magyarország Együttműködési Program társfinanszírozásában valósul meg. A magyar oldali partner a magyarországi Építési és Közlekedési Minisztérium.

A projekt jóváhagyott költségvetése több mint 10,4 millió euró, a létesítmények kivitelezésének finanszírozása Szlovákia és Magyarország között 50-50 százalékban oszlik meg.

 A projekt magyar oldali jóváhagyott költségvetése 5 492 092,1 euró, amelynek 85 százalékát az Európai Regionális Fejlesztési Alap finanszírozza, a fennmaradó 15 százalékot a magyar állami költségvetés fedezi. A magyar állam a projekt megvalósítására 502 381 618 forint többletforrást biztosít – tájékoztatott az Építési és Közlekedési Minisztérium.

Borítókép: illusztráció ( Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.